شناسه خبر : 26281

آمادگی مرز‌های ایران برای تردد زائران اربعین

آمادگی مرز‌های ایران برای تردد زائران اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مرز‌های شلمچه، چزابه، مهران و خسروی گفت : پایانه‌های مرزی برای خدمات رسانی به زوار اربعین آماده اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، داریوش امانی در سفر یک روزه به استان کرمانشاه و در بازدید از پایانه مرزی خسروی گفت:پایانه مرزی خسروی از نظر امکاناتی همچون سیستم سرمایشی، گرمایشی و سایر امکانات زیربنایی در بین مرزهای کشور رتبه نخست دارد.

امانی با اشاره به اینکه موضوع بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران در چند سال گذشته مطرح شده و امسال محقق شد گفت: امید داریم با توجه به زیرساخت خوب پایانه مرزی خسروی، بخش زیادی از زائران از این مرز به سمت عتبات عالیات هدایت شوند.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: مشکل ما این است که تعداد گیت‌های عراق کمتر است و این سبب افزایش ترافیک مسافری می‌شود! اما در حال رایزنی برای افزایش تعداد گیت‌ها در عراق هستیم.

امانی بیان کرد: باید بستری فراهم شود که ناوگان حمل و نقل عمومی به زائران سرویس‌دهی مناسبی داشته باشند و زائرانی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند از نظر ایمنی جاده، مشکلی نداشته باشند و برای هر دو موضوع اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه اربعین حسینی مصادف با اواخر شهریور و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و شهادت امام رضا(ع) است، بسیاری از زائران به مشهدالرضا سفر می‌کنند و باید پیش‌بینی این موارد انجام شود که جوابگوی مسافران داخلی باشیم و زائران اربعین نیز به بهترین نحو جابجا شوند.

ارسال نظر