شناسه خبر : 26147

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل تردد زائرین اربعین

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل تردد زائرین اربعین

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و راه‌های مواصلاتی در ایام اربعین سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش امانی - معاون وزیر راه و شهرسازی - با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پنج میلیون نفر از مرزهای کشور به کربلای معلی عزیمت کنند، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی که به پایانه‌های مرزی ختم می‌شود، در دست انجام است.

وی افزود: ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران، دو مسئولیتی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرزها در دست انجام دارد.

داریوش باقرجوان - مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- نیز اعلام کرد: در ستاد اربعین امسال حدود ۸۰۰۰ دستگاه از ناوگان اتوبوسی حمل و نقل عمومی جاده‌ای به کار گرفته می‌شود که این تعداد بر اساس روزهای پیمایش و ظرفیت رفت و برگشت می‌تواند ۸۰ هزار نفر را در ۲۴ ساعت شبانه روز جابه‌جا کند.

وی در ادامه عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل در اربعین امسال آمادگی دارد در هر ساعت ۳۳۰۰ زائر را به مرزهای خروجی برساند. سعی شده تا از ناوگان عملیاتی سایر نهادها و ارگانها و کارخانجات استفاده شود.

مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: نظارت بر مجتمع‌های خدمات بین راهی در این ایام افزایش می‌یابد و این سازمان باید پاسخگوی سرویس جاده‌ها؛ ایمنی تردد؛ مجتمع‌های بین راهی به‌ عنوان عناصر خدمات‌دهی در طول سفر در بحث آماده‌سازی، پذیرش و به نوعی ورود و خروج زائران باشیم.

وی با اشاره به هم زمانی پایان فصل سفرهای تابستانی با ایام اربعین افزود: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای رفت و برگشت زائران آمادگی دارد.

مرزهای شش‌گانه شامل شلمچه چذابه مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای خروج زائران آماده شده‌اند. همچنین دو مرز میرجاوه و ریمدان در شرق کشور نیز برای تردد زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر