شناسه خبر : 25989

ثبت نام بیش از ۶۸ هزار مالک خودرو لوکس در سامانه مالیاتی

ثبت نام بیش از ۶۸ هزار مالک خودرو لوکس در سامانه مالیاتی

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، از مراجعه و ثبت نام بیش از ۶۸ هزار مالک خودرو لوکس در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، افشین خدامرادی معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۷۸ هزار مالک خودرو لوکس، مالیات تعیین شده، گفت: پس از ارسال پیامک اطلاع‌رسانی برای این دسته از مودیان، تاکنون بیش از ۶۸ هزار مالک خودرو لوکس جهت تعیین وضعیت مالیات متعلقه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir مراجعه و ثبت‎ نام کرده اند.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات از خودرو‌های گران‌قیمت به استناد بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در حال انجام است، گفت: پس از تدوین آیین نامه مربوط به این ماده قانونی، اقدامات لازم برای مطالبه و وصول مالیات از دارندگان خودرو‌های لوکس انجام گرفت و برای ۱۷۸ هزار مالک خودرو لوکس، در مجموع رقمی معادل ۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مالیات تعیین شده است.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص مشمولان پرداخت مالیات بر خودرو لوکس نیز گفت: اگر جمع ارزش خودرو‌های تحت تملک یک شخص و خودرو‌های فرزندان زیر ۱۸ سال او، بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول پرداخت این مالیات می‌شود.

 خدامرادی گفت:مشمولان مالیات بر خودرو لوکس که پیامک اطلاع رسانی برای آن‌ها ارسال شده، لازم است ضمن مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و ثبت‎ نام در آن، مشخصات خودرو‌ها و میزان مالیات متعلقه را مشاهده کرده و نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مودیانی که به مالیات تعیین شده اعتراض دارند و همچنین نحوه اعلام اعتراض نیز گفت: این دسته از مودیان، برای اعتراض به مالیات خودرو‌های خود، لازم است پس از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی و ثبت نام در آن، نسبت به ثبت اعتراض که در گام چهارم مراحل پرداخت مالیات پیش بینی شده، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از تعداد ۱۷۸ هزار مالک خودرو لوکس که مالیات از آن‌ها مطالبه شده، بیش از ۶۸ هزار مالک به درگاه ملی مالیات مراجعه و ثبت نام کرده اند که از این تعداد، حدود ۱۸ هزار مودی، مالیات متعلقه را پرداخت کرده اند که مبلغی در حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

خدامرادی گفت: حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ مودی نسبت به مالیات تعیین شده اعتراض کرده ‎اند که اعتراض آن‌ها در دست پیگیری است.

ارسال نظر