شناسه خبر : 25431

افزایش ۵۸۰ درصدی وصول درآمد حاصل از صادرات نفت به خزانه

افزایش ۵۸۰ درصدی وصول درآمد حاصل از صادرات نفت به خزانه

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در ۴ ماهه نخست امسال شاهد افزایش ۵۸۰ درصدی وصول درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات به خزانه بودیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، احسان خاندوزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به مهار تورم بعد از افزایش قیمت ها در ماه های اردیبهشت و خرداد، آمار هایی که در مقایسه با چهار ماهه ابتدای سال گذشته اعلام شده نشان دهنده جبران کسری بودجه موفق از سوی دولت است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به افزایش صادرات نفتی و نرخ تبدیل ارزی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: شاهد افزایش ۵۸۰ درصدی وصول درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات به خزانه در ۴ ماهه نخست امسال بودیم و این موارد از موارد ذیل تبصره ۱۴ بود و این باعث شد دولت با تنخواه کمتری وضعیت مالی خود را سامان دهد.

وی افزود: درمورد درآمد های پایدار با رشادتی که فعالان اقتصادی نشان دادند شاهد افزایش ۵۰ درصدی درآمدها بودیم که حاکی از همکاری کم سابقه فعالان اقتصادی با دولت بوده است.

خاندوزی گفت: برای حمایت از افرادی که قدرت خرید کمتری دارند دولت برنامه هایی دارد، از جمله جاماندگان سهام عدالت در مراحل پایانی اعطای سهام عدالت هستند، همچنین قابلیت وثیقه قرار گرفتن سهام عدالت هم در دستور کار است که در روز های آینده اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی اقتصادی دولت درخصوص آخرین وضعیت صدور مجوز در درگاه ملی، گفت: تا کنون ۱۷۵ هزار درخواست مجوز موجه به دستگاه‌های دولتی وصول شده است که یک سوم این درخواست‌ها منجر به صدور مجوز شد و درخواست کننده بدون عبور از مسیر مراجعه حضوری تنها از طریق دولت الکترونیکی مجوز خود را دریافت کرد.

به گفته وی ۷۰ درصد دیگر در حال بررسی هستند و برخی دستگاه‌ها تخلف کردند و برخی هم در اتصال به شبکه ملی درگاه‌ها دچار مشکل هستند.

آخرین وضعیت طرح هوشمند سازی یارانه نان

خاندوزی درخصوص طرح هوشمندسازی یارانه نان، گفت: ۹۰ درصد خرید نان کشور ذیل این طرح انجام می شود و ۷۰ میلیارد تومان روزانه خرید نان ثبت می شود که ۱۰۰ میلیون قرص نان است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: با سامانه محیا این امکان برای نخستین بار فراهم شده است تا دولت در مکصرف آرد نظارت کند چراکه بسیاری از این آردها پخت نمی‌شد و با تکمیل سامانه محیا با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی توزیع آرد در خبازی‌ها روبرو خواهیم شد؛ از طرفی بیش از ۶۵ هزار واحد صنفی ما تحت پوشش این سامانه قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گمانه‌زنی‌ها برای واردات بنزین صحت دارد، گفت: با توجه به تولید بنزین که در کشور انجام می‌شود، دقت آماری خوبی وجود دارد و نسبت به مصرف هم آمار موجود است،اما سیاست دولت با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت، بر این است تا از راههای دیگر مانند گاز سوز کردن خودروها شرایط را برای کاهش مصرف بنزین محیا کند تا نیازی به واردات بنزین نباشد.

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری وجود ندارد

خاندوزی در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین و طرح آزمایشی بنزین در جزیره کیش گفت: دستور کاری برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری وجود ندارد.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: ۵ ماه طرح آزمایشی بنزین اجرا شد و درحال حاضر متوقف شده است و مقرر شد طرح بررسی شود و اگر نیاز به اصلاح یا توسعه داشت صورت پذیرد که در این زمینه هنوز تصمیماتی اتخاذ نشده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه تاکید کرد: هر تصمیمی اتخاد شود، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری وجود ندارد.

ارسال نظر