شناسه خبر : 25360

قیمت نفت بازهم کاهش یافت

قیمت نفت بازهم کاهش یافت

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه سپتامبر با ۴۸ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۲.۷۲ دلار در هر بشکه رسید که برای چهارمین روز کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، امروز دوشنبه کاهش یافت و از افزایش‌های قبلی چشم‌پوشی کرد تا به مجموعه‌ای از زیان‌ها در چند وقت اخیر ادامه دهد.

همچنین نگرانی‌ها مبنی افزایش انتظاری نرخ بهره در ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت در جهان، محدود خواهد شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه سپتامبر با ۴۸ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۲.۷۲ دلار در هر بشکه رسید که برای چهارمین روز کاهش یافت.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر با ۶۵ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۹۴.۰۵ دلار در هر بشکه رسید که همچنین برای چهارمین روز کاهش یافت.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت Fujitomi Securities گفت: «روند بازار احتمالاً به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر کاهش نرخ‌های بهره بالاتر تقاضای جهانی برای سوخت را کاهش می‌دهد و ازسرگیری تولید نفت خام لیبی باعث کاهش عرضه جهانی خواهد شد.»

در روز جمعه، با کاهش انتظارات تقاضای جهانی و همچنین ازسرگیری تولید برخی از نفت خام لیبی، قیمت نفت کاهش یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد جهانی به طور فزاینده‌ای به سمت کندی خطرناک پیش می‌رود، به طوری که بانک‌های مرکزی برای حمایت از رشد، نرخ‌های بهره را در مقایسه با سیاست پولی بسیار سست در طول همه‌گیری جهانی افزایش می‌دهند.

ارسال نظر