شناسه خبر : 25319

کاهش ۵۰۰ گیگاوات ساعتی مصرف برق توسط مشترکان خانگی

کاهش 500 گیگاوات ساعتی مصرف برق توسط مشترکان خانگی

­مدیرعامل توانیر با اشاره به ایجاد تمرکز در بخش انتقال برق و اقدامات بی‌نظیر این بخش در سال جاری گفت: با تلاش مضاعف بخش توزیع برق کشور، تاکنون بین ۷۵۰۰ تا بیش از ۸ هزار مگاوات از برنامه‌های مدیریت بار و مصرف انرژی در دوره اوج بار شبکه محقق شده است .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آرش کردی در نشست با مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق، ماهیت کار صنعت برق را خدمت رسانی مناسب، بی‌بدیل و بی‌وقفه به مردم عنوان کرد.
وی با اشاره به رضایت نسبی مردم و مسئولان از عملکرد مناسب صنعت برق در ایام پرباری شبکه، ابراز امیدواری کرد: صنعت برق با ثبت یک رکورد مناسب، پیک تابستان امسال را با موفقیت پشت سر بگذارد.

مدیرعامل توانیر اظهار داشت: با توجه به وضعیت دما و احتمال افزایش بار شبکه، هرگونه قصور می‌تواند نتایج ارزشمند حاصل شده را به تلخی بدل کند . وی تجارب کسب شده مدیریت مصرف در پیک امسال را نیازمند تحلیل نقاط قوت، قابل بهبود و تدوین نقشه راه جامع برای سال‌های آتی دانست .

آرش کردی، قیمت برق را به عنوان یک ابزار اقتصادی و ستون اصلی مدیریت مصرف برق در سایر کشورها ذکر کرد که به دلیل بی بهره بودن صنعت برق کشور از این ابزار و ارزان بودن انرژی، برنامه‌های مدیریت مصرف برق در کشور به سختی اجرا می‌شود و این موضوع اهمیت دستاوردهای صنعت برق در این بخش را دوچندان کرده است .

معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز در این نشست با قدردانی از تلاشگران بخش توزیع بر آمادگی صنعت برق برای رویارویی با موج گرما در روزهای پایانی هفته و لزوم تداوم اجرای برنامه‌های مدیریت بار و مصرف انرژی تاکید کرد.

حمیدرضا پیرپیران با اشاره به عملکرد خوب شرکت‌های توزیع در حوزه مصارف روشنایی، تکمیل ظرفیت‌ها در این حوزه را مورد تاکید قرار داد و بهبود مصارف روشنایی به ویژه در کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و مراکز مذهبی مانند مساجد و امامزاده‌ها را مستلزم تهیه دستورالعمل دانست. وی در پایان خواستار بررسی راهکارهای تعدیل انرژی در حوزه‌های مختلف مصرف از سوی کمیته‌های بهره‌وری انرژی و کاهش تلفات، شد.

ارسال نظر