شناسه خبر : 25299

بین فساد، رانت و امضاهای طلایی ارتباط وجود دارد

بین فساد، رانت و امضاهای طلایی ارتباط وجود دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تحقق دولت الکترونیک سبب چابک‌سازی دولت می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت، علیرضا ورناصری، با انتقاد از بحث امضاهای طلایی، گفت: بین فساد، رانت و امضاهای طلایی ارتباط وجود دارد که بر اثر اِعمال سلیقه‌ و سودجویی برخی کارشناسان و مدیران رقم خورده می‌شود، اما تحقق دولت الکترونیک سبب چابک‌سازی دولت و تمکین همگانی از قانون و توقف اقدامات فراقانونی خواهد شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال چنانچه روند سنتی صدور مجوزها کاهش یابد به یقین سرمایه‌گذاری‌ها تسهیل شده و امضاهای طلایی حذف خواهند شد.

وی با بیان اینکه رتبه ایران در شاخص دولت الکترونیک مناسب نیست، افزود: در شرایط کنونی، کشور به الکترونیکی شدن ارائه خدمات‌ نیاز دارد و باید موانع توسعه زیرساخت رفع شود.

ورناصری معتقد است به موازات تحقق دولت الکترونیک، باید زمینه‌های فساد را شناسایی و راهکارهای برون‌رفت از این مبادی هم توسط دستگاه‌های قضایی و نظارتی صورت پذیرد تا با عناصر موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور با جدیت برخورد شود.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب مجلس در حذف موانع افزود:باید تنقیح قوانین و تمرکز دولت بر مجوزدهی در چارچوب درگاه ملیِ صدور مجوزها نیز مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر