شناسه خبر : 25002

قانون جهش تولید مسکن اجرا می‌شود

قانون جهش تولید مسکن اجرا می‌شود

بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مکلفند ظرف مدت مقرر مندرج در قانون نسبت به تحویل اراضی در اختیار به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بر اساس مصوبات سومین جلسه شواری عالی مسکن، تامین زمین به عنوان اولویت اول وزارت راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن مورد تاکید قرار گرفته است.

بر این اساس 5 مصوبه و یک تبصره از مصوبات سومین جلسه شورای عالی مسکن به مسئله زمین اختصاص دارد که عمده این مصوبات در راستای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن است.

مشروح این مصوبات به شرح ذیل است: 

1-دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مکلفند، ظرف مدت مقرر مندرج در قانون نسبت به تحویل اراضی در اختیار به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

۲-استانداران سراسر کشور به عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی استان مکلفند، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا اراضی پیشنهاد شده توسط وزارت راه و شهرسازی جهت تغییر کاربری برای استفاده در طرح های حمایتی مسکن مطابق با زمان‌بندی مندرج در ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن تعیین تکلیف شود. چنانچه دستگاه ها پاسخ استعلامات را در زمان تعیین شده ارسال کنند به مفهوم پاسخ مثبت آن دستگاه تلقی و شورای برنامه‌ریزی استان می‌بایست بر این اساس اقدام کند.

۳- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است، در صورت تبدیل روستا به شهر بر اساس تقسیمات کشوری اراضی که در اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن از دستگاه‌های دولتی تحویل گرفته است را به صورت رایگان به وزارت راه و شهرسازی تحویل و یا در قالب طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی استفاده کند؛ شهرهایی که در گذشته از روستا به شهر تبدیل شده اند نیز مشمول موضوع این بند می‌شوند.

۴-وزارت جهاد کشاورزی (سازمان منابع طبیعی) مکلف است، همه اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها به استثنای اراضی موضوع تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن را ظرف مدت دو ماه آتی به وزارت راه و شهرسازی تحویل کند.

۵- استانداران سراسر کشور به عنوان رئیس شورای مسکن استان مکلفند اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را مطابق با برنامه تامین مسکن ابلاغ به استان‌ها طی چهار سال را، حداکثر تا پایان مرداد ماه تامین کنند و شورای عالی شهرسازی و معماری مطابق زمانبندی تعیین شده نسبت به الحاق شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اقدام کند.

 

ارسال نظر