شناسه خبر : 24236

طرح امنیت غذایی به زودی در کشور عملیاتی می‌شود

طرح امنیت غذایی به زودی در کشور عملیاتی می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از آماده شدن طرح امنیت غذایی در قالب ۱۵ بند در این کمیسیون خبر داد و گفت: به زودی این طرح در کشور عملیاتی می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد عسکری در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی فارس گفت: اشتغالی که بخش کشاورزی ایجاد می‌کند به مراتب بهتر و مهم‌تر از دیگر بخش‌ها است، امروز بخش کشاورزی خیلی مهم است، ولی ما از ظرفیت و قابلیت این بخش به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

او گفت: اگر فضا برای خبرگان این بخش ایجاد و بسترسازی شود و بروکراسی اداری نیز حذف شود به فضای مطلوب و ارزآوری در این زمینه می‌رسیم، کشور‌های پیرامون ما به محصولات کشاورزی ما علاقمند هستند، اما جای سوال است که چرا تاکنون نتوانستیم به این بازار‌ها دست یابیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به آماده کردن طرح امنیت غذایی در قالب ۱۵ بند در این کمیسیون، گفت: در این طرح مشکلات بخش کشاورزی کشور احصا و راهکار برای آن ارائه شده و انشالله به زودی عملیاتی می‌شود.

او گفت: در طرح امنیت غذایی گیرها، دست‌انداز‌ها و بروکراسی‌های اداری احصا شده تا هیچ بهانه‌ای برای تولید نباشد.

عسکری گفت: قانون دیگری که در کمیسیون کشاورزی پیگیری شده بحث شورای قیمت‌گذاری است، زیرا در گذشته عده‌ای بدون اشرافیت در شورای اقتصاد روی محصولات کشاورزی قیمت می‌گذاشتند در قانون جدید این شورا متشکل از ۶ نفر از خبرگان بخش کشاورزی است.

عسکری به پیگیری قانون صادرات محصولات کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس اشاره کرد و گفت: ما در استان فارس به یک نقطه مطلوب در پایانه صادرات محصولات کشاورزی نرسیدیم و این پایانه بعد از ۱۵ سال در حد چند ستون و یک سقف باقی‌مانده است.

او گفت: استان فارس که در گذشته تامین‌کننده غذای دیگر استان‌ها بوده امروز در حوزه کشاورزی فضای مناسبی ندارد، چندین دهه استان فارس نان مشهدی‌ها، اصفهانی‌ها، تهرانی‌ها را تامین کرد، آن‌ها نان فارس را خوردند و به صنعت رسیدند، اما فارس نه تنها به صنعت نرسید کشاورزی را نیز از دست داد.

عسکری با تاکید بر اینکه باید امنیت سرمایه‌گذاری در استان فارس ایجاد و استان به قطب بالفعل کشاورزی تبدیل شود، گفت: ۱۵ درصد اعتبارات بانک‌ها مربوط به بخش کشاورزی است، اما وضعیت پرداخت تسهیلات به این بخش در استان فارس مناسب نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با وجود ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل در حوزه کشاورزی، ما نتوانسته‌ایم از ظرفیت محققان و پژوهشگران حوزه کشاورزی استفاده کنیم.

ارسال نظر