شناسه خبر : 24160

اختصاصی چابک آنلاین؛

۱۰۰ هزار واحد مسکونی تهران در حال نوسازی است

۱۰۰ هزار واحد مسکونی تهران در حال نوسازی است

معاون توسعه پشتیبانی شرکت بازآفرینی شهری ایران، اظهار کرد:در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن، طبق وظایفی که به این سازمان تکلیف شده، نوسازی ۶۰۰ هزار از ۴ میلیون واحد مسکونی در نظر گرفته شده توسط این سازمان صورت خواهد گرفت که سهم نوسازی در تهران به طور متوسط ۵۰ هزار واحد در سال است .

چاک آنلاین، شراره عبازاده، علی اصغر رشید، در گفت وگو با چابک آنلاین، افزود: ۱۰۰ هزار واحد در تهران تسهیلات نوسازی دریافت کرده اند که در قالب طرح ملی مسکن در دست ساخت هستند. 

وی اظهار امیدواری کرد که در چهارسال نوسازی ۶۰۰ هزار واحد محقق شود. 

رشید، با تاکید بر آموزش و آگاهی رسانی به مالکینی که واحدهای آنها نیاز به نوسازی دارد، گفت: واحدهایی که در حاشیه شهر، سکونت گاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده واقع اند در مقابل بلایای طبیعی بسیار آسیب پذیر و ناپایدار هستند، بنابراین باید اطلاع رسانی و اموزش های مناسب صورت گیرد تا مالکین تشویق به نوسازی شوند ‌.

معاون توسعه پشتیبانی شرکت بازافرینی شهری، خاطرنشان کرد که نرخ سودی که برای تسهیلات نوسازی در این مناطق در نظر گرفته شده بسیار مناسب است و برخی تسهیلات بدون سود و برخی تسهیلات هم حداکثر با سود ۹ درصد واگذار می شود.

به گفته رشید، بیش ترین نوسازی مربوط به مناطق ۵ ، ۱۲، ۱۵، ۱۸ و ۱۹ تهران بوده که بافت های قدیمی تر فراوانی دارند،  و برای منطقه ۲۲ و مناطق  بالاتر که اغلب نوساز هستند تسهیلات کمتری تعلق گرفته است. 

وی، خاطر نشان کرد که در نوسازی ۱۵ هزار واحدی که به گفته وزارت راه و شهرسازی تا اخر خرداد کلید میخورد، مشارکت خواهند داشت و آمارها در خصوص پیشروی فیزیکی پروژه ها طی ماه های آینده و پس از نظارت میدانی به طور دقیق اعلام خواهد شد .

 

ارسال نظر