شناسه خبر : 23980

۳۷ درصد از جمعیت شهر تهران در بافت فرسوده ساکن هستند

۳۷ درصد از جمعیت شهر تهران در بافت فرسوده ساکن هستند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۷ درصد از جمعیت شهر تهران در بافت فرسوده ساکن هستند، از صدور ۵ هزار و ۲۳۵ پروانه ساخت در بافت فرسوده خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمید صارمی در شصت‌و‌هشتمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه گزارشی درباره نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران گفت: خطر جدی در گسل زلزله در گسل موجود در بافت شهرری جدی است و ۳۷ درصد از جمعیت شهر تهران در بافت فرسوده ساکن هستند و اقداماتی که در شورای سوم و چهارم صورت گرفت با همان سرعت در دست پیگیری است و بخش زیادی از بافت‌های فرسوده نوسازی خواهند شد.
.وی با بیان اینکه  ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق نفرآباد برای اجرای ۱۵ پروژه خدمات زیرساختی و تحرک توسعه تا پایان خردادماه اختصاص داده خواهد شد، افزود: وام ۶۰۰ میلیون تومانی برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اختصاص یافته است .
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ۳۲۸۵ هکتار بافت فرسوده در سال ۸۵ مصوب شد که در سال ۹۹ به ۴ هزار و ۴۲۷ هکتار معادل هفت درصد از مساحت و ۲۰ درصد از جمعیت با ۶۹ هزار پلاک ثبتی رسیده است.
صارمی ادامه داد: صدور ۵ هزار و ۲۳۵ پروانه ساخت در بافت فرسوده در برنامه امسال شهرداری تهران است که ۳۰۰ درصد پیشرفت نسبت به سال قبل خواهیم داشت و امیدواریم این آمار به ۱۰ هزار پروانه برسد. همچنین بر اساس برنامه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۵، میزان صدور پروانه به ۱۳ هزار و ۸۷ مورد خواهد رسید.

ارسال نظر