شناسه خبر : 23264

صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شد

صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شد

معاون روابط کار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شده تا کسانی که متقاضی هستند بتوانند به راحتی مجوز بگیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌حسین رعیتی پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت در اختتامیه جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان با بیان اینکه در سالی که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده تلاش بر این بوده که زمینه رونق تولید و اشتغال ایجاد شود، اظهار کرد: صدور مجوز کسب و کار و تسهیل آن از اقدامات در حال انجام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

او با بیان اینکه صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شده تا کسانی که متقاضی هستند بتوانند به راحتی مجوز بگیرند، گفت: در حال حاضر زمان صدور مجوز یک روز بیشتر زمان نخواهد برد، بوروکراسی و فرایند اداری تولیدکنندگان را آزار می‌داد اما در حوزه وزارت کار این موانع به حداقل رسیده است.

رعیتی عنوان کرد: تسهیل شرایط به ویژه در مشاغل خانگی و جواز کارگاهی برای کمک و انگیزه کارگران تسهیل شده است و در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۰۰ جواز کارگاهی صادر شده است و وزارت کار به دنبال این است که با اقداماتی سرمایه‌گذاری اجتماعی نظام را بیشتر کند.

او با اشاره به ۴ کلان پروژه وزارت کار، افزود: ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی نخستین کلان پروژه است که  ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای امسال در نظر گرفته شده است همچنین ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی از دیگر کلان پروژه‌ها است.

رعیتی با بیان اینکه رفاه مردم سومین پروژه برای رفع فقر مورد توجه است که تلاش بر این با هم افزایی این موضوع پیش برود، عنوان کرد: مدیریت ۴۰۰ شرکت بزرگ کشور با وزارت کار است که برای ارتقای آنها تلاش گسترده شده تا این شرکت‌ها به سوددهی برسد و خدمات به جامعه هدف را بیشتر کند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه تلاش شده نماینده کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌های وزارت کار حضور موثری داشته باشند، عنوان کرد: صیانت از نیروی کار از اولویت‌های ما در سه جانبه‌گرایی است.

او اضافه کرد: در سال ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار و ۸۰۰ نفر فوتی ناشی از این حوادث داریم و از تجارب دنیا برای حفظ و صیانت نیروی کار استفاده خواهیم کرد همچنین امنیت شغلی کارگران نیز مورد توجه بوده است تا دغدغه کارگران را کمتر کنیم.

میراث ناملموس را جدی بگیریم

علیرضا پاک‌فطرت، رئیس مجمع نمایندگان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه میراث ناملموس حلوای ارده یکی از ظرفیت‌های شهرستان زرقان است، اظهار کرد: بسته‌بندی مدرن و افزایش تولید این محصول می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی شهرستان را حل کند.

او با بیان اینکه باید برای تولیدکننده‌ها ارزش قائل باشیم از تولیدکنندگان درخواست کرد که در این مراسم که با حضور معاون وزیر صمت است، بدون  تعارف مشکلات خود را مطرح کنند.

پاک‌فطرت با اشاره به بوسه پیامبر (ص) بر دست کارگر عنوان کرد: این موضوع نشان از اهمیت کار و تولید در نگاه اسلام است بنابراین باید از تولید حمایت شود و کار فرهنگی امروز به سخنرانی نیست همه ما باید کار کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه شهرستان زرقان موقعیت بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: این شهر می‌تواند یک شهر ورزشی شود و بسیاری از مسابقات لیگ برتر می‌تواند در اینجا برگزار شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه شهرستان زرقان می‌تواند شهر فروشگاهی باشد و فروشگاه‌های بزرگ در آن زده شود، افزود: کارهای بزرگی می‌توان در این شهرستان کرد و شهرداری باید اقدامات زیربنایی بیشتری توجه کند.

ارسال نظر