شناسه خبر : 22837

ورزش های دریایی یکی از ظرفیت های مغفول مانده کیش است

ورزش های دریایی یکی از ظرفیت های مغفول مانده کیش است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ورزش های دریایی یکی از ظرفیت های مغفول مانده توسعه تفریحات و ورزش این جزیره است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی کشاورز شامگاه سه شنبه در دیدار روسای هیات های ورزشی اظهار داشت: تا کنون زیرساخت های مناسب مختلفی در حوزه ورزش و تفریحات جزیره کیش ایجاد شده اما برای رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیادی وجود دارد.

وی اضافه کرد: هیات های ورزشی و زیرمجموعه های سازمان منطقه آزاد کیش باید نگاه برنامه محوری در عرصه ورزش داشته باشند تا بتوانیم با کمک بخش خصوص 29 رشته ورزشی غیر فعال در این جزیره را فعال کنیم.

کشاورز گفت: ورزش های دریایی و توسعه آن از ظرفیت های مغفول مانده در جزیره کیش است و انتظار می رود با همکاری بخش خصوصی و مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره این حوزه به خوبی توسعه پیدا کند.

وی خواستار ارایه برنامه از سوی هیات های ورزشی در راستای توسعه بخش ورزش کیش شد و افزود: باید برای تحقق توریسم ورزشی در جزیره کیش بخش خصوصی به صورت ویژه پای کار بیاید.

استفاده از توانمندی هیات های ورزشی در توسعه جزیره، توجه به تمام ظرفیت های کیش در حوزه توسعه ورزش با محوریت دریا، حمایت از ورزشکاران و مربیان برای سه آفرینی بیشتر در افتخارآفرینی برای کشور از جمله محورهایی بود که روسای هیات ورزشی از مدیرعامل سازمان خواستار شدند.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان  میانگین جهانی است‌.

هم اکنون 44 هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.​

ارسال نظر