شناسه خبر : 50582

بیمه‌ها در ایران نقش قلک را دارند/ هزینه بالای خدمات دندانپزشکی

بیمه‌ها در ایران نقش قلک را دارند/ هزینه بالای خدمات دندانپزشکی

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نسبت به غفلت از ارائه خدمات سلامت دهان و دندان انتقاد کرد و گفت: بیمه در کشور ما مثل قلک است که فقط در آن پول می ریزند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حسینعلی شهریاری، صبح سه‌شنبه در کنگره دندانپزشکی ایران، افزود: جامعه علمی و انجمن‌های علمی جایگاه ویژه‌ای دارند که باید خواسته‌های منطقی آنها در وزارت بهداشت مدنظر قرار بگیرد.

وی با انتقاد از برخی تصمیم گیری های اشتباه در وزارت بهداشت، افزود: استقرار اداره کل تجهیزات پزشکی در سازمان غذا و دارو هیچ جایگاهی ندارد و باید در وزارتخانه قرار می‌گرفت.

شهریاری ادامه داد: متأسفانه در حوزه پیشگیری سلامت دهان و دندان غفلت شده است. به طوری که در مجلس هفتم، ۱۰ میلیارد تومان به بهداشت دهان و دندان کودکان اختصاص یافت و بعد از آن، چنین تصمیماتی تکرار نشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به نظر می‌آید دولت به تنهایی نمی‌تواند خیلی از کارها را انجام دهد و باید مردم مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: جامعه دندانپزشکی ایران، یکی از گروه‌های مترقی در کشور است. بنابراین، می‌توان در جهت رونق توریسم درمانی از توانمندی دندانپزشکان کشور بهره برد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: متأسفانه ما با مشکل تعرفه‌های پزشکی مواجه هستیم و تصمیمات شورای عالی بیمه سلامت در سازمان برنامه و بودجه و دولت، وتو می‌شود.

وی افزود: پرداختی هزینه‌های سلامت از جیب مردم در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است. ما بیمه نداریم و آنچه وجود دارد، قلک هستند و در آنها فقط پول می‌ریزند.

شهریاری گفت: با توجه به هزینه‌های دندانپزشکی، اکثریت مردم فقط قدرت کشیدن دندان را دارند و نمی‌توانند برای حفظ دندان‌های خود کاری کنند.

وی افزود: ما سیستم قوی به نام شبکه داریم، اما متأسفانه غفلت می‌شود.

در ادامه، سعید ساعی رئیس شصت و سومین کنگره دندانپزشکی ایران گفت: اولین کنگره در سال ۱۳۴۲ در دانشگاه تهران برگزار شد و امروز، شصت و سومین کنگره با حضور پرشور جامعه دندانپزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری کنگره کار سختی است و کنگره دندانپزشکی، سخت‌تر است.

ارسال نظر