شناسه خبر : 31696

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد عملیاتی پایانه های نفتی به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید

درآمد عملیاتی پایانه های نفتی به 1600 میلیارد تومان رسید

درآمدهای عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران درسال گذشته به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، این رقم درمقایسه با درآمدهای عملیاتی 1200 میلیارد تومانی این شرکت درسال 1399 حدود 400 میلیارد تومان رشد داشت.

شرکت پایانه های نفتی ایران در سال 77 تاسیس شد و در سال 87 نام شرکت از پایانه های صادرات مواد نفتی به شرکت پایانه های نفتی ایران تغییر کرد.

حوزه فعالیت این شرکت در جزیره خارگ، بنادر صادراتی ماهشهر، عسلویه و بهشهر(نکا) است.

درحال حاضر شرکت پایانه های نفتی ایران جزو شرکت های فرعی شرکت ملی نفت ایران است.

موضوع فعالیت این شرکت انجام هرگونه عملیات به منظور تاسیس، ایجاد و تکمیل تاسیسات و پایانه های نفتی لازم جهت انجام عملیات صادرات و واردات مواد نفتی و ارائه خدمات سوآپ نفت خام و فرآورده های نفتی و ارائه خدمات راهنمایی و پهلو دهی به کشتی ها در تمامی پایانه های نفتی کشور است.

عمده فعالیت این شرکت در سال گذشته، ارائه خدمات راهنمایی و پهلو دهی به کشتی ها بوده است.

شرکت پایانه های نفتی ایران در سال گذشته ازمحل جبران هزینه خدمات به شرکت ملی نفت ایران 812 میلیارد تومان ، درآمد کسب کرده است.

همچنین از محل درآمد حاصل از خدمات راهنمایی و پهلو دهی نفتکشها که عبارت است از خدمات پهلو دهی و بارگیری نفتکشها 658 میلیارد تومان، خدمات راهنمایی کشتی ها 123 میلیارد تومان و خدمات قایق موتوری و یدک کش 680 میلیون تومان درآمد کسب کرده است.

photo_2023-02-21_09-56-33

ناگفته نماند که شرکت پایانه های نفتی ایران در سال گذشته،16 میلیارد تومان درآمد  از محل خدمات ترخیص گمرکی و میترینگ و 799 میلیون تومان درآمد حاصل از فروش برق کسب کرده است.

درآمد حاصل از خدمات ترخیص گمرکی و میترینگ مربوط به ارائه خدمات اندازه گیری، تهیه اسناد و ترخیص گمرکی نفتکش ها به شرکت پتروشیمی برزویه و شرکت پالایش نفت بندرعباس و شرکت پالایش نفت سپهر پارسیان است.

مروری بر عملکرد  شرگت پایانه های نفتی ایران نشان داد که سود خالص این سازمان درسال گذشته به رقم5 میلیاردو 500 میلیون تومان رسیده است.

photo_2023-02-21_09-56-39

این شرکت موجودی کالا و مواد سوختنی خود را تا مبلغ 243 میلیارد تومان و موجودی کالاهای سرمایه ای را به مبلغ 37 میلیارد تومان به نیابت از شرکت ملی نفت ایران در مقابل خسارت ناشی از آتش سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله، سیل و طغیان آب تحت پوشش بیمه  قرار داده است.

 

ارسال نظر