۱۲ میلیون نفر بیمه رایگان دارند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در دولت سیزدهم ۱۲ میلیون نفر رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و ۹۵ درصد هزینه‌های بستری درمانی آنها رایگان است.

۱۲ میلیون نفر بیمه رایگان دارند

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران افزود: سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم گامهای مهمی در بحث سیاست گذاری، اجرایی و تامین منابع برداشته و اکنون ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این تعداد زیر چتر حمایت صندوق بیمه همگانی با پوشش ۱۷ میلیون نفر هستند.

وی با بیان اینکه در مراکز دولتی صد در صد هزینه ها برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است، افزود: ۲ میلیون بیمار سرطانی، مزمن ، اعصاب و روان و غیره در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار شدند و هفت هزار میلیارد ریال بودجه این صندوق است.

وی با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی نسخه نویسی الکترونیک، تصریح کرد: بسیاری از بیماریهای توانبخشی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته، و توجه ویژه ای به بیماران اوتیسم داشته و هزینه های درمانی را حتی در بخش خصوصی پرداخت می کنیم.

ناصحی تصریح کرد: سالانه ۲هزار میلیارد ریال برای درمان زوجین نابارور هزینه می کنیم و هزینه های درمانی مادران باردار نیز رایگان است.

وی با اشاره به کاهش خطای نسخه نویسی الکترونیک، تصریح کرد: ثبت شیرخشک در سامانه تی تک نیز با همکاری سازمان بیمه سلامت انجام می شود و از ماه آینده با دستور سازمان غذا و دارو با ارایه کد ملی شیرخشک عرضه می شود.

copied
نظر بگذارید