شناسه خبر : 33482

۸۰ درصد بیمه‌شدگان سلامت از دهک‌های پایین جامعه هستند

۸۰ درصد بیمه‌شدگان سلامت از دهک‌های پایین جامعه هستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، ۸۰ درصد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت را شامل دهک های پایین جامعه دانست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمدمهدی ناصحی، در هجدهمین نشست کمیته هماهنگی و برنامه ریزی بین الملل معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت، با اشاره به اهم اقدامات سازمان بیمه سلامت، گفت: از زمانی که بیمه سلامت زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گرفته جزئیات خدمات با دقت بیشتری انجام می‌شود، چرا که خاستگاه بیمه سلامت در وزارت بهداشت بوده و نقطه قوت این وزارتخانه آگاهی و آشنایی با جوانب خدمات است.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت در داده‌ها و یافته‌ها در بیمه سلامت وجود دارد، افزود: این رویه سبب می‌شود که دستگاه‌های نظارتی نیز انعکاس بهتری از خدمات و عملکرد سازمان بیمه سلامت داشته باشند. خوشبختانه شفافیت‌ها منجر به کسب رتبه پنجم توسط سازمان بیمه سلامت در میان ۱۷۷ دستگاه و سازمان شده است.

ناصحی با اشاره به اینکه بیمه سلامت وسعت خدمات و پوشش بیمه‌ای برای بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور را دارد، تصریح کرد: ۸۰ درصد بیمه شدگان این سازمان از دهک‌های پایین جامعه بوده که حق بیمه آنها به طور کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در طول ۲ سال اخیر بیمه سلامت نقش بهتری در حوزه سلامت داشته است، گفت: این نقش در محافظت مالی از بیمه شدگان و کیفیت ارائه خدمات است. در همین خصوص بیش از ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان این سازمان قرار گرفتند؛ ضمن اینکه با ایجاد صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز بیماران بسیاری تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته و پرداختی از جیب آنها به شدت کاهش پیدا کرده است.

ناصحی در ادامه با اشاره به اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده در بستر نظام الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که عمق بخشی به خدمات در سال جاری افزایش پیدا کند، از سوی دیگر باید نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنیم؛ در همین رابطه بیمه همگانی تداوم داشته و در سایر خدمات مانند توانبخشی و اتیسم نیز اقدامات مهمی انجام شده و داروهای پرتکرار بسیاری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سقف ریالی بیمارستان‌ها با هدف کاهش دغدغه بیماران حذف شده است، گفت: باید مراقبت و پیشگیری را با جدیت مد نظر قرار داد. امیدواریم که با ظرفیت‌هایی که در بیمه وجود دارد بتوانیم تجارب خود را به سایر کشورهای داوطلب انتقال داده و از تجربیات آنها به ویژه در حوزه‌هایی مانند سالمندی استفاده کنیم.

ارسال نظر