شناسه خبر : 29037

اختصاصی چابک آنلاین؛

روند به روز رسانی آیین نامه های بیمه مرکزی طولانی است

روند به روز رسانی آیین نامه های بیمه مرکزی طولانی است

رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی بیمه دانا، اظهار کرد: روند به روزرسانی آیین نامه های بیمه مرکزی همیشه طولانی و زمانبر است در صورتیکه می توانست با یک تعامل دوسویه کوتاهتر شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "عباس رجبی" درگفت و گو با چابک آنلاین، با طرح این پرسش که آیا آیین نامه های بیمه مرکزی نیاز به بازنگری دارد، پاسخ داد که بله و این بازنگری ها باید در یک مدت زمان معین و تعیین یک بازه زمانی انجام شود. 

وی، ادامه داد: حالا چرا این اتفاق رخ نمی دهد، قسمتی ازآن به دلیل تضاد منافع است زیرا در خصوص آیین نامه 102(کارمزد نمایندگی) به طور خاص، به دلیل اینکه شرکت های بیمه گر را با پرداخت های بیشتر مواجه می کند، آنها اعلام کرده اند که آمادگی این پرداخت را ندارند.

رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی بیمه دانا، تصریح کرد: از طرفی هم جابجایی های مدیریتی در بیمه مرکزی باعث تاخیر در به روز رسانی آیین نامه ها شده، زیرا افرادی که در ابتدای راه بودند و نظرات شبکه فروش به آنها منتقل شده دیگر در آن سمت‌ها حضور ندارند. 

رجبی، اذعان داشت که به عنوان مثال برای اصلاح آیین نامه ها می توان با افرادی که ذی نفع این آیین نامه هاهستند یعنی شوراهای فنی یا کارگروه هایی که مربوط به هر رشته بیمه ای در سندیکای بیمه گران هستند جلسه برگزار کرد و به جمع بندی نهایی رسید و سپس به تصویب بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه برسد.

رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی بیمه دانا، با اشاره به بازنگری آیین نامه 102( کارمزد نمایندگی)، اظهارکرد که آیین نامه 102 بیمه مرکزی شاید اولین آیین نامه ای است که هر دو طرف نسبت به آن نقطه نظراتی دارند یعنی هم شبکه فروش که ذی نفع این آیین نامه است و هم خود شرکت های بیمه که پرداخت کننده و مجری این آیین نامه هستند.

رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی بیمه دانا، آیین نامه 75 بیمه مرکزی را هم از دیگر آیین نامه هایی برشمرد که نیاز به بازنگری دارد و گفت: پایه و اساس فعالیت نمایندگان براساس آیین نامه 75 است که اگراصلاح شود شاید بسیاری از مشکلات جانبی شبکه فروش و نمایندگان که الان با آن درگیر هستند مرتفع شود.

رجبی، با تاکید بر به روزرسانی آیین نامه 75، افزود: این آیین نامه برای زمانی تنظیم شده که تعداد شرکت های بیمه ای بسیار کم بود اما درحال حاضر شرکت های بیمه ای متعدد با سلایق و آرای متعدد فعالیت می کنند که حتما نیاز به بروزرسانی دارد.

وی، اذعان داشت که آیین نامه مرتبط با کارگزاران برخط هم با توجه به چالش هایی که الان وجود دارد  نیاز به بروزرسانی دارد.

 

ارسال نظر