شناسه خبر : 27659

پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان از آبان

پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان از آبان

عضو هیئت رئیسه کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: پرداخت ۵ ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان از آبانماه سال جاری آغاز خواهد شد و تا پایان سال به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا امیری، اظهار کرد: معوقات پنج ماهه افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان مهمترین مطالبه جامعه بازنشستگی کشور است که طی پیگیری‌هایی که از طریق وزارت کار و کمیسیون اجتماعی مجلس صورت گرفته است، مقرر شده که از آبانماه این معوقات پرداخت شود.

وی مشکلات مالی و نقدینگی سازمان تامین اجتماعی را دلیل معوقات بیان کرد و افزود: کسری ماهانه حدود ۹ هزار میلیارد تومان بودجه سازمان تامین اجتماعی مانعی در برابر پرداخت معوقات است، اما این سازمان متعهد شده از محل فروش اموال و کمک دولت از محل ۹۰ هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس شورای اسلامی مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان بابت معوقات و بدهی مراکز درمانی طرف قراردارد سازمان را از آبانماه امسال پرداخت کند و تا پایان سال هیچ معوقه‌ای باقی نماند.

رییس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی استان مرکزی در ادامه گفت: پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از دیگر مطالبات جامعه بازنشستگی است.

وی افزود: شورای عالی کار باید در خصوص حقوق و دستمزد سال آینده بازنشستگان با آنالیز دقیق تورم و افزایش قیمت تصمیم گیری کند تا معیشت و زندگی روزمره این قشر با مشکلات جدی‌تری مواجه نشود.

امیری تصریح کرد: جامعه بازنشستگی به عنوان پیشکسوتان عرصه کار و تولید به دلیل مشکلات اقتصادی در اداره زندگی روزمره ناتوان هستند و از دولت و مجلس توقع چاره‌اندیشی برای برطرف شدن آن دارند.

وی در خصوص درمان بازنشستگان نیز گفت: شرایط سنی بازنشستگان و امراض گوناگون شغلی که در آنها بجامانده است می‌طلبد تا از خدمات درمانی مناسب‌تری برخوردار شوند. با توجه به میزان مستمری ناچیز دریافتی به نسبت تورم و نیز افزایش هزینه‌های درمان، جامعه بازنشستگی در معالجه بیماری‌هایی که بر اثر کهولت سن با آن مواجه می‌شوند، درمانده‌اند و بیمه‌های مکمل درمان نیز پاسخگوی هزینه های درمان بیماری نیست.

  • داودی

    تجدید نظر در مورد بیمه تکمیلی حذف اتیه سازان

  • سجادزاکانی

    سلام معوقات بریزن حرفی نیست اصل حقوق آبان ماه بنده رو که هر 26 واریز میشه برام این ماه تا این تاریخ که 28 آبان ماه باشه واریز نکردن کسی هم نیست جوابگو باشه بگه علت واریز نشدن حقوق آبان چی هست اش

ارسال نظر