شناسه خبر : 24833

صندوق ویژه بیماران سخت علاج ۲۹ بیماری را زیر پوشش قرار می‌دهد

صندوق ویژه بیماران سخت علاج ۲۹ بیماری را زیر پوشش قرار می‌دهد

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با تاکید بر تلاش دولت برای کاهش هزینه‌های درمان مردم به خصوص بیماران خاص گفت: صندوق ویژه بیماران سخت علاج برای کم کردن نگرانی مردم در روند درمان، حداقل ۲۹ بیماری را زیرپوشش قرار می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از مسوولان استان و نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی چندی قبل اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی در راستای حمایت از بیماران سخت علاج تصویب کرد که این اعتبار در کمیته های تخصصی در دست بررسی است و به زودی تصویب نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار سه دهک پایین و کم درآمد به طور رایگان بیمه شده و دهک های بالاتر هم با هزینه پایین زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

ناصحی ادامه داد: بسیاری از مصوبه های شورای بیمه در راستای کاهش پرداختی مردم برای درمان است و رسیدن به این هدف با قوت در حال انجام است.

وی ادامه داد : پوشش جمعیتی برای بیمه سلامت به خوبی انجام شد و با اصلاح دهک های خانوار سایر واجدان شرایط نیز به جمع بیمه سلامت اضافه خواهند شد.

ناصحی همچنین گفت: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کم برخوردار با جمعیت پایین باید شاخص های جدید تعریف شود.

وی با بیان اینکه هزینه های کمرشکن سلامت برای مردم سخت است و دولت به این بخش توجه ویژه ای دارد، یادآور شد: در این راستا توجه به بیماران سخت علاج و بیمه همگانی مناطق کم برخوردار مورد توجه ویژه قرار دارد

 

ارسال نظر