شناسه خبر : 23214

اختصاصی چابک آنلاین؛

پیش نویس آیین نامه کشف و مقابله با تقلب های بیمه ای آماده شد

پیش نویس آیین نامه کشف و مقابله با تقلب های بیمه ای آماده شد

رییس اداره دعاوی و قراردادهای بیمه مرکزی، از ارسال پیش نویس آیین نامه کشف و مقابله با تقلب بیمه ای به هیات عامل و شورایعالی بیمه خبرداد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، حسین احمدی، با اشاره به تشکیل کارگروه مقابله با تقلب های بیمه ای در سال 98 گفت: کارگروه مقابله با تقلب بیمه ای در سندیکا و با حضور پلیس راهور، پزشکی قانونی و پژوهشکده بیمه تشکیل شد تا جلسات مستمری برای بررسی موضوع تقلب های  بیمه ای باشد.

وی، افزود: علاوه براین با برخی از مسئولین قضایی استان هایی که با بیمه مرکزی همکاری بیشتری دارند، جلساتی ترتیب داده شد.

رییس اداره دعاوی و قراردادهای بیمه مرکزی، اذعان داشت که تقلب های  بیمه ای به طور کلی در سه حوزه مشتریان، کارکنان شرکت ها و یا واسطه ها رخ می دهد.

احمدی، با بیان اینکه وجود مقررات برای مقابله با تقلب های  بیمه ای در صنعت بیمه مغفول مانده بود، گفت: پیش نویس آیین نامه کشف و مقابله با تقلب های  بیمه ای تهیه شده و برای بررسی بیشتر در اختیار هیات عامل و شورایعالی بیمه قرار گرفته است.

وی، بیان کرد: سامانه هایی برای بارگزاری اطلاعات افرار پرمخاطره و پر ریسک طراحی شده مانند لیست سیاه که شامل افرادی است که تقلب آنها احراز شده و ثبت خواهد شد تا شرکت های بیمه با دقت بیشتری به آنها خدمات ارایه دهند.

به گزارش چابک آنلاین، رییس اداره دعاوی وقراردادهای بیمه مرکزی ادامه داد: لیست دیگر برای افراد پرمخاطره است که شامل افرادی است که خسارت بیشتری دریافت کرده و یا شرایط خاصی دارندکه دراختیار موسسات بیمه قرار می گیرد.

احمدی،با تاکید بر اینکه نیاز است همکاری سازمانی در حوزه مبارزه با تقلب های بیمه ای بین شرکت های بیمه بیشتر شود،اظهار داشت: طرح سامانه فوق به صورت پایلوت در برخی از استان ها در حال انجام است و چند شرکت بیمه ای اطلاعات خود را بارگزاری می کنند.

وی گفت: در حوزه کشف تقلب های  بیمه ای استارت اپ ها هم ورود کرده اند و با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات را تحلیل می کنند و به جای اینکه کارشناس وقت مضاعفی برای شناسایی این افراد بگذارد سیستمی که در اختیار کارشناس است، این مسئولیت را  انجام می دهد.

ارسال نظر