شناسه خبر : 22468

مشکلی برای افزایش حقوق بازنشستگان نیست

مشکلی برای افزایش حقوق بازنشستگان نیست

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران از حذف «ویرگول» و رفع مشکل افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح خبر داد و گفت: حقوق این افراد ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی دهقان‌کیا، با اشاره به رفع مشکل «ویرگول» برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی، گفت: طی جلسات مختلفی که داشتیم و رایزنی‌هایی که با معاون اجرایی مجلس و همچنین نمایندگان انجام شد، در نهایت مشکل افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تأمین اجتماعی برطرف و پاسخ نامه استعلام، به تأمین اجتماعی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تأمین اجتماعی مشکلی برای افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح ندارد و مطابق قانون، همانند افزایش حقوق کارگران باید حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی نیز افزایش پیدا کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تأکید کرد: در بخشنامه بند ۴ تبصره ۱۲ قانون دستمزد ۱۴۰۱ به اشتباه سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح عنوان شده بود که در نهایت وجود این «ویرگول» مشکلاتی را ایجاد کرده بود، مبنی بر اینکه بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی مانند نیروهای خدماتی باید ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند و منجر به این شد که تأمین اجتماعی از مجلس استعلام کند و مجلس نیز پاسخ آن را داد.

دهقان‌کیا افزود: پیگیری‌های ما نتیجه داد و این مشکل در حال حاضر برطرف شده و مشخص شد که این «ویرگول» اشتباه تایپی بوده و ربطی به تأمین اجتماعی ندارد. بر این اساس حداقل‌بگیرهای تأمین اجتماعی، از افزایش حقوق ۵۷.۴ درصدی و سایر سطوح نیز از افزایش حقوق ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دیگر تأمین اجتماعی بهانه‌ای برای عدم پرداخت افزایش‌ها ندارد و باید هر چه سریع‌تر جلسه‌ای برگزار و احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: همان‌گونه که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرده بود که در اردیبهشت ماه افزایش حقوق‌ها اعمال می‌شود، درخواست ما آن است که طی ماه آینده احکام جدید بازنشستگان صادر، افزایش حقوق‌ها و مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت نیز پرداخت شود.

دهقان‌کیا گفت: بازنشستگان نگرانی در خصوص میزان افزایش حقوق نداشته باشند چرا که با پیگیری‌هایی که از سوی کانون عالی بازنشستگان انجام شد، این مشکل برطرف شده و به زودی افزایش قانونی حقوق این افراد پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر