شناسه خبر : 48789

کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر

کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: بنا بر آمار موجود در تعطیلات سه روزه عید فطر ۴۸۰ هزار و ۱۰۴ نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند که ۱۱۸ نفر آنها گردشگران خارجی بودند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، احمد دانایی‌نیا، اظهار کرد: بر اساس این آمار مجموعه جهانی باغ فین با جذب ۴۰ هزار گردشگر، پربازدیدترین بنای دیدنی در بین آثار تاریخی استان اصفهان معرفی شد.

وی افزود: خانه بروجردی‌ها با ۱۱ هزار نفر دومین بنای تاریخی مورد توجه گردشگران در کاشان بود. آبشار نیاسر با جذب ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در صدر جاذبه‌های طبیعی شهرستان کاشان قرار داشت.

دبیر ستاد خدمات اجرایی سفر شهرستان کاشان گفت: باغ تالار نیاسر با جذب ۱۱۵ هزار نفر، بنای چهارطاقی با ۶۴ هزار نفر و آسیاب آبی نیز با جلب ۴۸ هزار نفر در رتبه‌های بعدی سفر گردشگران طی سه روز تعطیلات عید فطر قرار داشتند.

دانایی نیا افزود: امامزاده پنج‌تن نیاسر با ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر در صدر مکان‌های مذهبی قرار داشت و امامزاده سلطانعلی ابن محمدباقر(ع) در مشهد اردهال‌ با ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر بازدید، در رتبه بعدی سفر مسافران قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، تصریح کرد: صنعت گردشگری هم پیشران و هم شتاب دهنده اقتصاد است، بنابراین توجه به گردشگری به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم توسعه اقتصادی است که باید در طول سال استمرار داشته باشد.

وی تأکید کرد: اقتصاد گردشگری، راهکاری برای خروج از اقتصاد تک‌محصولی است که نخستین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی گل محمدی در اردیبهشت در کاشان برگزار خواهد شد. 

ارسال نظر