شناسه خبر : 47335

۱۰ برنامه نوروزگاه در کاشان برنامه‌ ریزی شد

۱۰ برنامه نوروزگاه در کاشان برنامه‌ ریزی شد

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت:۱۰ نوروزگاه در کاشان از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ میزبان مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان خواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الله ناصحی پور روز چهارشنبه، افزود:باغ جهانی فین کاشان به عنوان نوروزگاه ویژه شهرستان در این مدت آماده پذیرای مسافران است.

وی اظهار کرد: اولویت ما استفاده از ظرفیت گردشگری در روستاهاست و روستاهای نشلج، اردهال ،پنداس و شهرهای برزک و نیاسر قمصر و ورکان، که روستاها و مناطق گردشگر پذیر هستند ، برنامه های آیینی خود را در مجموعه جهانی باغ موزه فین کاشان اجرا می کنند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کاشان بیان کرد:اجرای مراسم سنتی میراث ناملموس ازجمله هوم بابایی و جزخوانی قران کریم، سفره افطار ،آیین شب نیمه ماه مبارک از برنامه‌هایی است که در نورزگاه‌ها اجرا می‌شود.

ناصحی پور گفت:برپایی جشن‌ها و نوروزگاه‌ها در افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران نقش‌ بسزایی دارد.

وی افزود:در کنار نوروزگاه‌ها ۳۰ غرفه بازارچه صنایع دستی باتوجه به ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی در یونسکو به منظور عرضه و فروش تولیدات شهرستان توسط هنرمندان صنایع دستی و سوغات شهرستان‌ برپا می‌شود.

وی اضافه کرد:برپایی نمایشگاه دستاوردهای محلی و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نقش مستقیم در افزایش فروش این محصولات و تولیدات و حمایت از هنررمندان صنایع دستی شهرستان دارد.

ناصحی پور گفت:عید نوروز و ماه رمضان،۸۶ واحد اقامتی در شهرستان پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران خواهد بود.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد:این واحدها شامل مهمانپذیر، هتل، خانه مسافر، اقامتگاه بوم‌گردی، کمپ، اردوگاه و مجتمع است.

وی مجموع اتاق‌های اقامتی شهرستان ۸۰۰ مورد باسه هزارو ۲۰۰ تخت‌ و کف‌خواب اعلام کرد و گفت: به ‌منظور رعایت حقوق مسافران همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری فعال خواهد بود.

رییس ستاد اسکان و نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشان بیان کرد:هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها، بوم‌گردی‌ها و سایر ظرفیت‌های مراکز اقامتی موقت و ظرفیت‌های آموزش ‌و پرورش در شهرستان‌ در نوروز فعال هستند.

ناصحی پور گفت:بنا بر اعلام اعضای کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر یک پایگاه اسکان آموزش و پرورش شامل ۶۰ مدرسه با هزارو ۱۰۰ کلاس درس و چندین امام زاده در نوروز برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران در سطح شهرستان فعال می‌شوند.

وی از برپایی ۲ کمپ اسکان موقت توسط شهرداری با ظرفیت پذیرش هزارو ۵۰۰ نفر در روز خبر داد و گفت: همچنین سه مجتمع بین راهی در این ایام به مسافران خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: به محض ورود مسافران نوروزی به شهر،پیامک خوش آمد و لینک اطلاع رسانی به آنها ارسال می شود که در آن اطلاعات ضروری و مورد نیاز مسافران و گردشگران بارگذاری شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر