شناسه خبر : 48348

چگونه به صورت آنلاین وکیل پیدا کنیم؟

چگونه به صورت آنلاین وکیل پیدا کنیم؟

در طبقه بندی های قضایی پرونده ها به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می شوند. موضوعات کیفری آن جا عنوان می شوند که سخن از جرم و مجازات در میان باشد و شهروندان نیز در این موضوعات به دنبال وکیل متخصص کیفری هستند.

جرم در قانون مجازات اسلامی عبارت است از هر فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد و مجازات هم به پاسخی که قانون به جرم داده است تحت عناوینی مثل عِقاب و کیفری گفته می شود.

پرونده های کیفری با شکایت شاکی خصوصی یا اعلام جرم آغاز شده و مراجع مرتبط با آن عبارتند از شوراهای حل اختلاف، دادسرای عمومی و انقلاب، دادگاه کیفری دو، دادگاه کیفری یک، دادگاه انقلاب، دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور.

وکالت در هر یک از این مراجع نیازمند تخصص، تجربه و توانمندی های ویژه ای است. در پرونده های کیفری علاوه بر قاضی، دادستان و بازپرس و دادیار نیز ممکن است حضور داشته باشند.

برخی از وکلای با تجربه وکالت در پرونده های کیفری از جمله دفاع از متهم یا شاکی را وکالت در معنای اصیل خود می دانند و ارزش و اعتبار ویژه ای برای آن قائل هستند.

بهترین وکیل کیفری اراک کیست؟

وکالت کیفری در بسیاری موارد تفاوت های زیادی با سایر حوزه ها دارد. نه تنها شاکی و بزه دیده حق دارند تا در پرونده های کیفری با استفاده از وکیل کیفری اراک خوب در راستای حفظ حقوق خود تلاش نمایند، بلکه متهم یا فرد بزهکار هم بدون توجه به این که شایسته مجازات است یا خیر، حق دارد تا با استفاده از وکیل کیفری در اراک، حقوق خود به عنوان یک متهم، بزهکار یا مجرم را حفظ نماید و اجازه ندهد تا به عنوان مثال کرامت انسانی او در فرایند دادرسی پایمال شود.

به عنوان مثال وکیل کیفری اراک می بایست از مجازات مضاعف متهم، اطاله بیهوده فرایند دادرسی، شکنجه متهم اعم از این که روحی باشد یا جسمی، طرح سوالات تلقینی در فرایند تحقیق و مواردی از این قبیل جلوگیری نماید.

ویژگی های وکیل کیفری اراک خوب چیست؟

وکیل کیفری زمانی شایسته عنوان وکیل کیفری در اراک خواهد بود که علاوه بر وجدان، صداقت، سلامت اخلاق، علم و تجربه کافی، صفاتی همچون خلاقیت، توانایی حل مسأله، بررسی موضوع از زوایای مختلف و ویژگی های مختلف دیگری را نیز داشته باشد و فارغ از این که وکیل متهم است یا شاکی، بدون این که موکل خویش را قضاوت نماید، تمامی توان و تلاش خود را به کار گیرد تا از مصلحت و منافع موکل خود که به او اعتماد نموده و بر قلم وکیل چشم امید بسته، دفاع نماید و این گونه با بیشتر شدن صفات خوب در یک وکیل، ایشان می توانند تبدیل به بهترین وکیل کیفری شوند.

حق الوکاله و هزینه وکیل کیفری در اراک و شهرستان ها در خدمات کیفری مهم چقدر است؟

تعرفه اعلامی قوه محترم قضائیه، معیاری برای حق الوکاله در پرونده های کیفری در مراجع مختلف ترسیم نموده اما قاعده این است که پرونده های کیفری اصولاً زمان بر بوده و نیازمند پیگیری و مراجعه زیاد به ویژه در مرحله تحقیقات مقدماتی خواه در دادسرا انجام شود یا دادگاه، خواهد بود و این امر باعث می شود تا اصولاً میزان حق الوکاله در شکایات کیفری قدری بیشتر از دعاوی حقوقی باشد.

در چه پرونده های کیفری اخذ وکیل الزامی است؟

البته در برخی پرونده ها از جمله عناوینی که مجازات آن سلب حیات یا حبس طولانی مدت است یا جرایم اطفال، قانون گذار حضور وکیل را الزامی دانسته و حتی اگر متهم توان مالی استفاده از وکیل را نداشته باشد، دادگاه برای ایشان وکیل خواهد گرفت.

photo_2024-04-07_09-36-57

چگونه وکیل کیفری اراک استفاده نماییم؟

برای انتخاب وکیل کیفری اراک از این لینک می توانید موضوع تخصصی مورد نظر خود را از بین عناوین ارائه شده از جمله جرایم علیه اموال، جرایم علیه امنیت عمومی، جرایم علیه اشخاص و سایر موضوعات ارائه شده انتخاب کرده و با انتخاب هر موضوع بخش های مربوط به آن موضوع برای شما به نمایش در می آید و بعد از آن مرحله ای که پرونده شما در دادگاه می باشد را انتخاب کرده و با مشاهده وکلای متخصص در حوزه انتخابی شما می توانید با مقایسه حق الوکاله و سوابق کاری و تحصیلی وکلا، بهترین وکیل کیفری اراک را انتخاب کنید و پرونده خود را به او بسپارید.

سخن پایانی

شایان ذکر است که در پرونده های کیفری به دلیل این که موضوع مجازات مطرح است و اصولاً با جان و عمر افراد یا مجازات های دیگر مواجه خواهیم شد، شهروندان تمایل بیشتری به استفاده از وکیل دارند.

فراموش نکنید در هر پرونده ای یکی از اصول مهم و بنیادین، راستی و صداقت موکل با وکیل است که باعث می شود وکیل با دستی پر، دفاعی همه جانبه را از موکل ارائه نموده و جلو تضییع حقوق او را بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

رپرتاژ آگهی

ارسال نظر