شناسه خبر : 45399

مذاکرات آتش‌نشانی با تولیدکنندگان داخلی برای خرید پهپاد

مذاکرات آتش‌نشانی با تولیدکنندگان داخلی برای خرید پهپاد

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران درخصوص خرید پهپاد برای اطفای حریق هوایی گفت: این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است و هیچ محدودیتی برای خرید نداریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  هدی بابایی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه خرید تجهیزات آتش‌نشانی در سال آینده نسبت به بودجه سال ۱۴۰۲ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است، اظهار کرد: پنج ایستگاه آتش نشانی در دستور تخریب و نوسازی قرار گرفته و دو ایستگاه جدید نیز احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه هفت سوله بحران در سال آینده احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مجموع بودجه بخش ایمنی در سال آینده رشد ۳۵ درصدی داشته، اما افزایش اعتبار در برخی بخش‌‎ها از جمله خرید تجهیزات آتش‌نشانی به طور ویژه دیده شده است.

بابایی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۲ رقم قابل توجهی برای تجهیزات آتش‌نشانی اختصاص یافته بود، تصریح کرد: ما هیچ‌گونه محدودیتی برای خرید این تجهیزات قائل نیستیم. سازمان آتش‌نشانی می‌تواند بر اساس کارشناسی‌ها دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نظر خود را خریداری کند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تخصیص اعتبارات سازمان آتش‌نشانی ۱۰۰ درصدی است، یادآور شد: شهرداری تهران در این بخش هیچ‌گونه دخل و تصرفی ندارد و بودجه آتش‌نشانی برخلاف سایر بخش‌ها که اعتبارات‌شان از طریق خزانه اختصاص می‌یابد، به طور مستقیم تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی بدون دغدغه و محدودیت اعتباری، نسبت به خرید تجهیزات اقدام کرده و اعضای شورا نیز اگر دغدغه‌‍ای داشته باشند و مشکلی ایجاد شود، موارد را از طریق تماس‌های تلفنی حل و فصل می‌کنند.

بابایی در خصوص خرید پهپاد برای اطفای حریق هوایی هم تاکید کرد: این موضوع در جلسات کمیته ایمنی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. ما محدودیتی برای این موضوع نداریم.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی در این جلسات اعلام کرد که مذاکراتی را با دو شرکت دانش‌بنیان انجام داده و نمونه اولیه پهپاد تولید و تست شده است. قرار بر این شده ایرادات رفع شود تا از ظرفیت تولید داخلی برای این موضوع استفاده کنیم؛ البته محدودیتی برای خرید خارجی وجود ندارد، چراکه بسیاری از تجهیزات آتش‌نشانی خرید خارجی است. این خرید با تفویض اختیار به سازمان انجام خواهد شد و اینکه سال آینده پهپاد خریداری شود یا خیر، به سازمان آتش‌نشانی بستگی دارد.

 

ارسال نظر