شناسه خبر : 41961

ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان رسید

ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان رسید

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان رسید که در حال برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات هستیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در برنامه رویداد تبادل فناوری حمل و نقل گفت: این صندوق بر اساس مصوبه مجلس در سال ۸۹ و با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شد و در حال حاضر ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان و ارزش صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی به یک میلیارد دلار می‌رسد.

وی گفت: ۲۶۶ هزار نفر در کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند و ما با صندوقی با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی توانسته‌ایم ۷۸ خدمت مختلف از جمله تسهیلات، ضمانت سرمایه‌گذاری و سایر خدمات را به این شرکت‌ها به ارزش بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان ارائه کنیم.

ملکی‌فر گفت: هدف نهایی افزایش سهم دانش‌بنیان از اقتصاد کشور است و تاکنون ۴۱ رویداد در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان در رشته‌های مختلف غذایی، حمل و نقل، صنعت هوایی و سایر زمینه‌ها برگزار شده و ارزش تفاهم‌نامه‌های منعقد شده به ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته وی نمایشگاهی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این ساختمان برگزار شده و شرکت‌های دانش‌بنیان جدیدترین محصولات خود را ارائه می‌کنند.

 

 

ارسال نظر