شناسه خبر : 38614

سالانه ۵۵۰ تا ۷۰۰ پرونده مربوط به قصاص به صلح و سازش ختم می‌شود

سالانه ۵۵۰ تا ۷۰۰ پرونده مربوط به قصاص  به صلح و سازش ختم می‌شود

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از صلح و سازش سالانه ۵۰۰ تا ۷۵۰ مورد از پروند‌های مربوط به قصاص در کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر صلح یاران در سراسر کشور فعال هستند، گفت: در حال حاضر همه صلح‌یاران در سطح کشور افتخاری کار می‌کنند و صلح‌یار غیر افتخاری نداریم.

وی افزود: این صلح‌یاران از طریق دادگستری استان‌ها و بر اساس دستور العمل‌های موجود شناسایی و جذب می‌شوند و علاقمندان به صلح‌یاری می‌توانند به داگستری‌های استان‌ها و یا مسئولان دادگستری در شهرستان‌های محل سکونت مراجعه و اعلام آمادگی کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به اینکه صلح‌یاران باید از بین کسانی انتخاب شوند که در بین مردم محلی دارای جایگاه و اعتبار ویژه باشند، تصریح کرد: کسانی که به حوزه صلح‌یاری ورود می‌کنند با جایگاه، اعتبار و آبروی ویژه‌ای که در بین مردم دارند و مردم آن‌ها را به عنوان ریش‌سفید و بزرگ پذیرفته‌اند، می‌توانند در حل‌وفصل پروند‌های قضایی بسیار موثر باشند.

وی از حضور ۲۰ هزار نفر صلح‌یار در سطح کشور خبر داد و گفت: نقش صلح‌یاران در استان‌ها برای رفع اختلافات و نزاع‌های قومی، قبیله‌ای و محله‌ای و همچنین در جهت اخذ رضایت از اولیای‌دم در پروند‌های محکوم به قصاص بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی با بیان اینکه سالانه ۵۵۰ تا ۷۰۰ پرونده مربوط به قصاص در سراسر کشور به صلح و سازش ختم می‌شود، خاطر نشان کرد: این صلح و سازش‌ها حاصل تلاش جمعی شورا‌های حل اختلاف، صلح‌یاران و سفیران صلح است.

وی افزود: سفیران صلح نیز به طور معمول از بین چهره‌های شناخته شده ملی انتخاب می‌شوند که با اعتبار و تجربه بیشتری که دارند به عنوان سفیران صلح در حل و فصل پروند‌های قضایی مشارکت می‌کنند.

ارسال نظر