شناسه خبر : 37881

هزینه ارتباطات برای زائران کاهش یافت

هزینه ارتباطات برای زائران کاهش یافت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بهره بردن از فناوری نوین جلوه‌ای از خدمت‌رسانی مطلوب به زائران است، گفت که با تلاش‌های فراوان همه زیرساخت‌ها فراهم شد و سعی کردیم هزینه‌ها را برای زائران کاهش دهیم و کیفیت خدمت‌رسانی را بالا ببریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در قرارگاه اربعین طی ارتباط ویدئوکنفرانسی با مرزهای شش‌گانه افزود: امسال با اقداماتی که از مدت‌ها قبل انجام شد، هماهنگی بی‌نظیری را بین ۲ کشور ایران و عراق شاهد بودیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مجموعه فراجا با انجام اقدامات مطلوب کارنامه درخشانی داشتند، خاطرنشان‌کرد: بهره بردن از فناوری نوین جلوه ای از خدمت رسانی مطلوب به زائران بود و امیدواریم این گونه خدمت رسانی‌ها استمرار داشته باشد، بهره بردن از فناوری نوین زندگی را برای مردم تسهیل می‌کند و در نهایت منجر به رضایتمندی آنان می‌شود.

سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور نیز با اعلام اینکه امسال شاهد افزایش ۱۱ درصدی تعداد زائران بودیم، افزود: با اقدامات مطلوب، امروز رکورد کاهش تصادفات در سفر اربعین شکسته شد.

وی گفت: با خدمت‌رسانی شبانه‌روزی همکاران، تردد زائران در امنیت و آرامش کامل و به صورت روان در حال انجام است و با مدیریت سفر که توسط همه همکاران انجام شده، ورود و خروج زائران به نحو مطلوب انجام شده است.

سردار رادان ادامه‌داد: تا ساعت هفت صبح امروز، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند و تقریباً عدد بازگشت‌ها نسبت به عدد خروج طی این چند روز رو به افزایش است.

این مقام انتظامی، به همکاری‌های دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اشاره و خاطرنشان‌کرد: دولت انقلابی در سفر اربعین امسال اقداماتی در راستای فراهم‌شدن زیرساخت‌ها انجام داد که شاید در ۲ دهه گذشته این اقدامات انجام نشده بود، همه زیرساخت‌ها فراهم شد به‌گونه‌ای که برای نخستین بار بود که هیچ گره ترافیکی در مهران نداشتیم.

سردار رادان عنوان کرد: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه‌ و بودجه است که در سفر اربعین امسال شاهد اتفاقات خوب بودیم و در واقع اگر همه سازمان‌های مربوطه با یکدیگر همکاری کنند اقدامات مطلوبی نیز برای خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین گفت: پیش‌بینی، تأمین و ایجاد زیرساخت‌های فنی در مرز، یکی از عوامل اصلی تسهیل در تردد سریع و آسان زوار بود که این زیرساخت‌ها علاوه بر طرف ایرانی، در پایانه‌های مرزی طرف عراقی نیز با همکاری و هماهنگی مناسب آن‌ها ایجاد و راه‌اندازی شد که این اقدام منجر به عبور، ورود و خروج زوار در کمترین زمان ممکن (در کمتر از چهار ثانیه) شد.

ارسال نظر