شناسه خبر : 29675

ویلای کیش را در نزدیکی شهر زیرزمینی اما روی آب اجاره کنید

ویلای کیش را در نزدیکی شهر زیرزمینی اما روی آب اجاره کنید

کیش جزیره شگفتی‌هاست. این جزیره که تاریخی کهن و عمری طولانی دارد، در دوره‌های مختلف محل زندگی مردمان بومی بوده است. از سوی دیگر از آن جایی که کیش محل عبور و مرور کشتی‌های مختلف بوده، گاهی مسافرانی که سوار بر کشتی از این ناحیه عبور می‌کردند، به این جزیره می‌آمدند و برای رفع خستگی در آن اطراق می‌کردند.

بنابراین در کیش به دلیل رفت و آمد زیاد و احتمال هجوم افراد غریبه، یک شهر زیرزمینی به نام کاریز ساخته شده است که مردم به هنگام حمله دشمنان به آنجا پناه می‌بردند تا از تهاجم در امان باشند. امروزه این شهر زیرزمینی یکی از جاهای دیدنی جزیره کیش است که هنگام سفر به این جزیره باید از آن دیدن کرد. شما می‌توانید ویلای کیش را در نزدیکی شهر زیرزمینی اما روی آب اجاره کنید و برای دیدن از این مکان تاریخی آماده شوید.

منظور از اجاره ویلای کیش روی آب چیست؟

ویلای روی آب در کیش به ویلاهایی گفته می‌شود که آنقدر به آب نزدیک هستند که شما مناظر را به گونه‌ای می‌بینید گویی روی آب اقامت دارید. اجاره و اقامت در این ویلاها که به آنها ویلای ساحلی هم می‌گویند، باعث می‌شود که شما چشم‌اندازی بی‎نظیر از خلیج همیشه فارس داشته و اوج زیبایی و عظمت دریا را درک کنید. 

سفر کیش را با اجاره ویلای ساحلی و تفریح های آبی مهیج کامل کنید.

اجاره ویلای ساحلی در کیش به شما این فرصت را می‎دهد که بتوانید از تفریحات آبی نهایت استفاده را بنمایید و بدون هیچ معطلی به محل اقامت خود برگردید. شما هم‌چنین می‌توانید پس از تفریح روی آب به زیر زمین و شهر زیرزمینی کاریز بروید و هنر ایرانیان در ۲۵۰۰ سال پیش و کار دست افراد زبده روزگاران کهن را تماشا کنید. از ویلاهای ساحلی تا مراکز خرید و سایر جاهای دیدنی کیش نیز فاصله زیادی نیست و در واقع اجاره ویلای ساحلی یک اقامت عالی و تفریحی همه جانبه را برای شما رقم می‌زند.

 

اجاره ویلا نزدیک شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز در کیش یکی از جاهایی است که حتما باید از آن دیدن کرد. این شهر زیرزمینی عمری در حدود  ۲۵ قرن دارد. این شهر زیرزمینی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، در واقع یکی از مجموعه قنات‌هایی است که توسط ایرانیان باستان کنده شده است.  این قنات که در عمق 16 متری زمین قرار گرفته، اصلا قابل مقایسه با سایر قنات‌ها نیست.

ساختار این قنات زیرزمینی به شکل مرجانی است و آب شیرین کیش را تامین می‌کند. در واقع جریان آب شیرین، هوای خنک در زیر زمین و سقف مرجانی با فسیل‌هایش اینجا را به یکی از دیدنی‌ترین نقاط جهان تبدیل کرده است. اجاره ویلا در نزدیکی این شهر زیرزمینی باعث می‌شود که شما بتوانید به راحتی از این افتخار جهانی دیدن کنید و بار دیگر بر تاریخ خود ببالید.

معرفی ویلاهایی با مناظر روی آب در نزدیکی شهر زیرزمینی

یکی از مجموعه ویلاهایی که باعث می‌شود شما اشراف کاملی به دریا داشته باشید و مناظر دریا را به تمامی تماشا کنید، ویلاهای دهکده ساحلی است. چشم‌انداز دریا از ویلاهای این شهرک ویلایی، به خوبی دیده می‌شود. هم‌چنین شهرک ویلایی ستاره کیش دارای واحدهای شیک و مبله با منظره نزدیک به دریاست که شما می‌توانید آن را از سایت جاباما اجاره کنید. 

ویلای دامون یکی دیگر از ویلاهای ساحلی است که با فاصله کم از دریا، مناظر بدیعی از آن را پیش چشم شما می‌گذارد. از سایر ویلاهای نزدیک به دریا می‌توان به ویلاهای شهرک صدف اشاره کرد که در نزدیکی بازار مرجان قرار داشته و فاصله بسیار کمی تا دریا دارند. ویلای رویای کیش نیز یکی دیگر از ویلاهای ساحلی در جزیره کیش است که در نزدیکی میدان مرجان و دریا قرار دارد.

پیش از اجاره ویلا از ویژگی های شهر زیرزمینی کاریز مطلع شوید

حالا که قصد دارید در نزدیکی این شهر زیرزمینی در ویلاهای نزدیک به دریا که به صورت تمثیلی روی آب نامیده می‌شوند، اقامت کنید، خوب است اطلاعات بیشتری نسبت به این شهر زیرزمینی داشته باشید. شهر کاریز سقفی پوشیده از صدف و مرجان‌های دریایی دارد که آن را شبیه به یک کاخ باستانی کرده است.

این سقف به صورت فسیل‌هایی از جنس صدف و آبزیان است. بررسی‌هایی در مورد این فسیل‌ها انجام شده و  قدمت این سقف را بین ۵۳ تا ۵۷۰ میلیون سال نشان می‌دهد. این بدان معناست که بخشی از این شهر باستانی، به صورت طبیعی ساخته شده و سایر بخش‌های آن کار دست هنرمندان و صنعتگران است.

photo_2022-12-20_11-19-32

چگونه شهر زیرزمینی آب کیش را تامین می‌کرد؟

شهر زیرزمینی کاریز دارای چاه‌هایی است که به صورت دو رشته جریان آب شیرین از دو سوی جزیره، در مناطق صفین و باغو سرچشمه می‎گیرند. محل مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کیش در بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور است که رشته‌های جریان در اینجا به هم می‌رسند و از آنجا به سمت شهر قدیمی حریره سرازیر می‌شوند. آب موجود در این رشته‌های آب، حاصل بارندگی‌های فصلی است.

بنابراین برای رسیدن به شهر زیرزمینی کاریز باید به بلوار میرمهنا بروید. نکته جالب در مورد این شهر زیرزمینی این است که تعداد ۷۴ چاه در مجموعه کاریز وجود دارد که اگر به سقف کاریز نگاه کنید، یکی از حلقه‌های چاه را می‎بینید که در یک لایه مرجانی به ضخامت هفت متر ایجاد شده و به شکل مخروط است. این قنات‌ها و چشمه‌های آب شیرین، در گذشته تامین کننده آب جزیره بوده است.

جاذبه های شهر زیرزمینی کیش

مجموعه قناتی که در شهر زیرزمینی آب جزیره کیش را تامین می‎کرده است، امروزه تغییر کاربری داده تا به یک شهر زیر‌زمینی شگفت‌انگیز بدل شود. این مجموعه بیش از یک هکتار یا ده هزار متر مربع وسعت دارد. در حال حاضر مجموعه شهر زیرزمینی یک مکان تفریحی است که دارای قسمت‌های مختلفی بوده و تنها به قنات‌ها و سقف مرجانی خلاصه نمی‌شود.

در شهر زیرزمینی می‎توانید از غرفه‌های صنایع دستی ایران و جهان خرید کنید و یا در رستوران سنتی آن غذای محلی نوش جان کنید. اگر به غذاهای محلی علاقه ندارید نیز، رستورانی با غذاهای آشنای ایرانی در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید آنها را نوش جان کنید. علاوه بر این شهر زیرزمینی دارای یک موزه است و نکته جذاب دیگر این که هوای اینجا همیشه خنک و معتدل است.

ویلایی نزدیک شهر زیرزمینی با منظره دریا اجاره کنید

فاصله شهر زیرزمینی کیش تا دریا آنقدر کم است که اگر شما ویلایی در نزدیکی آن اجاره کنید در مجاورت دریا قرار داشته و می‌توانید منظره و چشم‌انداز دریا را از پنجره ویلایتان ببینید. برای این که بتوانید بهترین ویلا را در نزدیکی دریا اجاره کنید، بهتر است که جستجوی کاملی انجام دهید تا ویلاهایی مناسب را پیدا کرده و آنها را اجاره نمایید.

پس از اجاره این ویلاها و اقامت در آنها حالتی شبیه به این دارید که روی آب ویلا اجاره کرده باشید زیرا مناظری که شما از آنها می‌بینید آنقدر رویایی و دلفریب هستند که دقیقا شبیه به چشم‌اندازی است که شما از درون آب دارید.

photo_2022-12-20_11-19-29

چه مناطق مهمی نزدیک به شهر زیرزمینی کیش هستند؟

در صورتی که در نزدیکی شهر زیرزمینی کیش اقامت کنید، دسترسی شما به برخی از مناطق کیش از سایر بخش‌ها آسان‎تر خواهد بود. در این صورت مراکز خرید پادنا و دامون در فاصله بسیار کمی از شما قرار دارند. پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران کمتر از دو کیلومتر با شهر زیرزمینی فاصله دارد.

شهر باستانی حریره نیز در شمال شهر زیرزمینی و در نزدیکی دریا است. هم‌چنین یک مرکز سافاری به نام پارس سافاری در جنوب شهر زیرزمینی و آن سوی بزرگراه خلیج فارس واقع شده است که یک مرکز تفریحی برای افرادی است که به تفریحات صحرایی علاقه دارند. پارک مینا در بخش غربی شهر زیرزمینی و بازار هرمز در سمت شرق آن و در فاصله بسیار کمی از این شهر دیدنی تاریخی است.

 

ارسال نظر