شناسه خبر : 18565

شیشه دودبند مهارکننده حریق در ساختمان هایی با طبقات بالا

شیشه دودبند مهارکننده حریق در ساختمان هایی با طبقات بالا

همانطور که مشخص است شیشه دودبند به شیشه ای گفته می شود که بتواند مانع از حرکت دود در مواقع مختلف همچون آتش سوزی به مکان های دیگر شود. زیرا ماهیت دود حاصل از آتش سوزی به گونه ای است که به راحتی در مدت زمان کمی می تواند موجب خفگی افراد گردد.

 به خصوص اگر فرد از کوچکترین بیماری تنفسی رنج ببرد استنشاق دود می تواند خطرات زیادی برای وی داشته باشد. یکی از بهترین راه ها برای اینکه در ساختمان های با طبقات زیاد آتش سوزی نتواند خسارات جانی و مالی زیادی را ایجاد کند، استفاده از شیشه دودبند است.

اگر بخواهیم تعریف درستی از شیشه دودبند داشته باشیم باید گفت به درب شیشه ای که به طور جداگانه در هر طبقه از ساختمان نصب می گردد و قسمت درب ورودی واحد های مسکونی و همچنین آسانسور را از قسمت راه پله جدا می کند شیشه دودبند می گویند. با نصب این درب دود آتش در همان طبقه به میزان قابل توجهی مهار می گردد. برای نصب شیشه دودبند باید از نصابان مورد اعتماد و کار کشته در این زمینه استفاده کرد. زیرا نصب اصولی و درست این شیشه ها می تواند کارایی مناسب آن ها را تا مدت زمان زیادی در پی داشته باشد. یکی از مدل های رایجی که برای نصب شیشه دود بند در قسمت راه پله ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد اجرای شیشه دودبند به صورت لولایی است. لولایی بودن این شیشه ها می تواند رفت و آمد را در مواقع ضروری سریع تر کند. از طرف دیگر چون شیشه دود بند مربوط به کل ساختمان است ساکنین را برای تمیز کردن دچار سختی و مشکل نخواهد کرد.

 

شیشه نشکن شیشه ای ایمن

شیشه های نشکن به دلیل مزایایی که دارند پر طرفدار شده اند. اولین و مهم ترین ویژگی آن ها این است که این شیشه ها نمی شکنند. به عبارتی باید گفت آنقدر این شیشه ها مقاوم هستند و می توانند ضربات سنگین را تحمل کنند که این نام به آن ها داده شده است. حال اگر در شرایطی خاص ضربه های وارد بیشتر از حد تحمل شیشه باشد شکستن آن ها به گونه ای خواهد بود که هیچ گونه آسیبی به افرادی که نزدیک آن ها هستند وارد نمی شود. شیشه نشکن همچون شیشه های معمولی هنگام شکستن به شکل شمشیری و تیز و برنده نخواهند بود. هر کدام از شیشه های سکوریت و لمینت هنگام شکستن به مدل خاصی تبدیل می شوند. در شیشه های سکوریت اگر ضربه به حدی باشد که مقاومت شیشه تحمل آن را نداشته باشد شیشه به یکباره خرد شده و به گرده های ریزی تبدیل می گردد که کاملا صیقلی و بی خطر هستند. اما با توجه به اینکه شیشه های لمینت از چند لایه شیشه سکوریت ساخته می شوند که در میان این شیشه ها از pvb استفاده می گردد و به هم چسبیده می شوند دیگر این شکستن نوعی دیگر خواهد بود.

1

در شیشه های لمینت خرده های شیشه در اثر شکستن به لایه میانی که موجب در کنار هم قرار گرفتن شیشه ها شده می چسبد و برای از بین رفتن شیشه به ضرباتی خیلی بیشتر از شیشه سکوریت نیاز دارد. از این رو در اکثر بانک ها و جواهرفروشی ها و مکان هایی که اجناس مهم نگهداری می شوند از شیشه نشکن لمینت استفاده می شود.

حتی شیشه لمینت در صنعت خودروسازی نیز بسیار پرکاربرد است. شیشه های قسمت جلوی اتومبیل را از شیشه لمینت می سازند تا در صورت تصادفات سنگین جاده ای شیشه جلو آسیبی به سرنشینان نرساند. به عبارتی می توان شیشه های نشکن علاوه بر این مزایا هرگاه به عنوان شیشه های سقف و کف پارتیشن های شیشه ای شیشه حمام و هر سازه دیگری مورد استفاده قرار بگیرند می توانند به میزان زیادی در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنند و هزینه های مصرفی شما به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

حفاظ استیل بهترین نوع حفاظ برای ساختمان

حفاظ ها در طرح ها، مدل ها و همچنین جنس های بسیار متنوعی ساخته می شوند. حفاظ ها نقش محافظت کنندگی دارند و به عبارتی می توان گفت مانعی برای ورود افراد متفرقه به هر مکانی می باشند. حال با توجه به میزان اهمیت مکان مورد نظر و همچنین اندازه و کاربرد آن می توان از هر نوع حفاظی که مناسب تر است استفاده کرد.

استیل یا همان فولاد مقاوم را می توان یکی از بهترین و ایمن ترین جنس هایی دانست که برای ساخت انواع حفاظ مناسب است. امروزه اکثر مکان های اداری، تجاری، مراکز خرید، جواهر فروشی ها و حتی بانک ها نیز برای ایجاد امنیت مناسب برای قسمت ورودی از حفاظ استیل استفاده می کنند.

2

 

حفاظ های استیل حتی برای ساختمان های مسکونی نیز بسیار مفید و پر کاربرد می باشند. از آنجا که استیل جنسی بسیار مقاوم برای ساخت حفاظ می باشد و حفاظ های ساخته شده با آن نیز بسیار با استحکام می باشند به تبع قیمت آن نیز نسبت به سایر حفاظ ها بیشتر خواهد بود. حفاظ استیل به دلیل ظاهر براق و صیقلی که دارد علاوه بر اینکه می توان به عنوان سازه ای ایمن از آن استفاده کرد بلکه به زیباسازی قسمت ورودی نیز کمک شایانی می کند. حفاظ استیل نوعی سازه لوکس محسوب می شود. حفاظ استیل علاوه بر ورودی مکان های مختلف به عنوان حفاظ استخر، حفاظ پنجره، حفاظ بالکن و…. نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

حفاظ های استیل با توجه به آلیاژی که در ساخت آن ها به کار برده می شود به چندین مدل دسته بندی می شوند که با توجه به میزان مقاومت و طول عمر هر کدام می توان از آن ها در مکان های مناسب استفاده کرد. به طور مثال برای زمانی که قرار است از حفاظ استیل برای محافظت دور استخر استفاده شود تا کسی ناگهانی به درون آن نیفتد باید از استیل ۳۰۴ استفاده کرد. زیرا این حفاظ چون در اطراف استخر واقع است همواره در معرض رطوبت قرار دارد و این استیل در این مورد مقاومت خوبی از خود نشان خواهد داد و تا مدت های زیادی سالم باقی می ماند و رطوبت آسیبی به آن نمی رساند. 

 

 

ارسال نظر