شناسه خبر : 17395

واکسیناسیون دانشجویان تا پایان مهر انجام می شود

واکسیناسیون دانشجویان تا پایان مهر انجام می شود

ذاکری گفت: تزریق واکسن شاید اجباری نباشد، اما کارت واکسیناسیون برای حضور در جمع و کلاس‌های دانشگاه ضروری است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جبار علی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت درباره وضعیت واکسیناسیون جامعه دانشگاهی اظهار کرد: واکسیناسیون استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت که بیماری خاصی یا کرونا نداشتند دو هفته گذشته طی دو روز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پایان رسید.

او افزود: از دیروز واکسیناسیون کارکنان، کادر پزشکان و دانشجویان پسا دکتری دانشگاه علم و صنعت از دیروز آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. تعدادی از کارکنان دانشگاه بر اساس شرایط سنی که در ردیف عموم مردم اعلام شده بود واکسینه شدند و مابقی آن‌ها طی این دو روز انجام خواهد شد.

واکسیناسیون دانشجویان تا پایان مهر انجام می شود

ذاکری تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مطابق برنامه ریزی‌های دانشگاه بر حسب ضرورت دانشجویان در دانشگاه امیدواریم ک بتوانیم تا پایان شهریور و مهر ماه تمامی دانشجویان را واکسینه کنیم و فرآیند تکمیل تزریق واکسن را پیش ببریم.

تزریق واکسن اجباری نیست

رییس دانشگاه علم و صنعت درباره اجباری بودن تزریق واکسن برای جامعه دانشگاهی گفت: طبیعتا افرادی که واکسن نمی‌زنند محدودیت‌هایی خواهند داشت، اما اجباری بودن آن در قانون وجود ندارد. اگر کسی در جمع بخواهد ظاهر شود و در کلاس‌های درس دانشگاه‌ها حضور داشته باشد در اختیار داشتن کارت واکسیناسیون الزامی است.

ذاکری اضافه کرد: اگر استادان و دانشجویان و اعضای هیئت علمی و کارکنان بنا بر دلایل گوناگون یا حساسیت و آلرژی واکسینه نشوند یا دکتر تزریق واکسن را برای آن‌ها منع کرده باشد، طبیعتا محدودیت‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

۲ هزار واکسن در اختیار دانشگاه علم و صنعت قرار گرفته است

رییس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: اگر دانشجویان به خاص و علاقه خود واکسینه نشوند برای حضور در دانشگاه یا اجتماع حتما قوانین محدودیتی در نظر گرفته می‌شود و فعلا بحث اجبار واکسیناسیون برای ما مطرح نیست و تنها موضوع مهم این است که بتوانیم جامعه دانشگاهی مشتاق را واکسینه کنیم تا آن‌ها از ظرفیت استفاده کنند.

او با اشاره به نوع واکسن تزریق شده و دوز آن‌ها اظهار کرد: حدود ۲ هزار دوز واکسن کرونا در اختیار جامعه دانشگاهی علم و صنعت قرار گرفته است که طی دیروز و امروز برای تمامی کارکنان تزریق می‌شود و نوع آن واکسن برکت، آسترانزکا و سینوفارم است که بیش از ۷۰ درصد همکاران تمایل زیادی به تزریق واکسن برکت داشته اند.

ارسال نظر