شناسه خبر : 15247

شاهین، آریا و اطلس؛ سه ‌محصول جدید سایپا

شاهین، آریا و اطلس؛ سه ‌محصول جدید سایپا

افزایش تولید به‌رغم شرایط تحریم و کرونا، توقف تولید پراید، آغاز تولید انبوه و عرضه سه محصول جدید شاهین ساینا.اس و کوییک.اس، معرفی خودرو آریا، استقرار نظام جدید کیفیت و ارتقای سطح کیفی تمامی محصولات و تداوم پویش بومی‌سازی قطعات کاهش حجم تعهدات معوق و... کارنامه گروه سایپا را در سال ۹۹ پربار و ماندگار کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روزنامه دنیای خودرو، سایپا که با عرضه ساینا.اس و کوییک.اس، در آخرین روزهای سال گذشته، آیین رسمی تحویل نخستین دستگاه‌ها از خودرو شاهین به مشتریان را برگزار کرد، در حال اجرای برنامه‌های پیش تولید روی کراس‌اوور آریا است که در چند ماه گذشته رونمایی شده و علاوه بر این محصول دیگر گروه سایپا با نام «اطلس» هم قرار است در همین اوایل سال جاری رونمایی شود. نارنجی‌پوشان جاده‌مخصوص همچنین برنامه عرضه ۱۰ محصول جدید طی سه سال پیش رو را در دستور کار دارند.

آغاز تحویل خودرو شاهین سایپا به مشتریان

نخستین سری از خودروهای شاهین، محصول جدید گروه خودروسازی سایپا در آستانه سال جدید به‌صورت نمادین تحویل تعدادی از مشتریان شد. در این مراسم سوییچ، اسناد و خودرو ۳ نفر از مشتریان سایپا تحویل داده شد و همچنین ۱۰ دستگاه خودرو شاهین که فاکتور فروش آن همزمان با عید سعید مبعث صادر شده بود، تحویل خریداران شد. در دو روز نخست تحویل شاهین ۳۰۰ دستگاه از این خودرو تحویل مشتریان شد و این روند به‌صورت مداوم ادامه دارد.

یک خودرو ایرانی با گارانتی سه‌ ساله

گروه خودروسازی سایپا برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان و براساس نظام جدید کیفیت محصول، خودرو شاهین را با گارانتی سه‌ساله یا ۶۰هزار کیلومتر پیمایش تحویل مشتریان می‌دهد.

خودرو شاهین با استفاده از موتور M15  توربو شارژ، گیربکس دستی پنج‌سرعته و طراحی بدنه با فولادهای بسیار مستحکم رقیب جدی خودروهای خارجی هم‌کلاس خود بوده و از استاندارد آلایندگی یورو۵ برخوردار است.

شاهین همچنین مجهز به فرمان برقی، سانروف، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود و خروج بدون سوییچ، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، نشانگر دمای بیرون، سانروف، مولتی‌مدیا ۷ اینچ، سیستم‌های BAS، ABS و EBD و سیستم هشداردهنده ضدسرقت است.

دوربین دید عقب، نشانگر تعویض دنده، محافظ ایمنی کودک و چراغ هدایت تا درِ منزل از دیگر مزایای خودرو شاهین است. در این میان، گروه خودروسازی سایپا تلاش کرده است این خودرو را که توسط مهندسان داخلی طراحی و تولید شده است، با کیفیت بالا تولید و به مشتریان عرضه کند. 

تولید آریا و رونمایی از اطلس در بهار ۱۴۰۰

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، خودرو شاهین روی پلت‌فرم 100SP سایپا و به‌صورت کامل با تکیه به توانمندی داخلی طراحی و ساخته شده است. سیدجواد سلیمانی در این باره گفت: «سیستم کیفی این خودرو، یک سیستم منحصر به فرد بوده که برای اولین‌بار در سطح کشور و در ســــایپا طراحی، پیاده‌سازی و اجرا شده است.»

وی درخصوص داخلی‌سازی خودرو شاهین بیان می‌کند: «حدود ۹۲ درصد قطعات این خودرو ساخت داخل است و حدود ۸ درصد از قطعات آن را فعلاً از خارج از کشور تامین می‌کنیم، اما برنامه‌ریزی شده است در سال آتی تمام قطعات داخلی‌سازی شده و خودرویی با قطعات کاملا داخلی تولید شود.»

مدیرعامل سایپا با اشاره به رونمایی خودرو جدید آریا ادامه می‌دهد: «محصول دیگر پلت‌فرم 100SP با نام تجاری آریا در چند ماه گذشته رونمایی شده است و در حال انجام برنامه‌های پیش تولید آن هستیم. علاوه بر این، محصول دیگر گروه سایپا با نام اطلس هم در همین اوایل امسال رونمایی خواهد شد.»

وی با بیان این‌که امیدواریم محصولاتی که در سایپای نوین تولید می‌شود، مورد استقبال و رضایت مردم و مشتریان قرار گیرد، اظهار می‌دارد: «استقرار نظام جدید کیفیت و ارتقای سطح کیفی تمامی محصولات، تداوم پویش بومی‌سازی قطعات با همکاری نیروهای مسلح و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، کاهش حجم تعهدات معوق و به‌روزرسانی تحویل خودروهای مشتریان، اطلاع‌رسانی مستمر و شفافیت و پاسخگویی در عرصه رسانه و ارتباط‌ با مخاطبان و نیز چندین دستاورد مهم دیگر در حوزه مالی و اداری، کارنامه گروه سایپا را در سال ۹۹ پربار و ماندگار کرد.»

 

ارسال نظر