ساز و کار تسویه بدهی دولت به شرکت توانیر اصلاح شد

ساز و کار تسویه بدهی دولت به شرکت توانیر اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را اصلاح کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان جهت تامین نظر شورای نگهبان این لایحه را به شرح زیر اصلاح کردند:

​«ق- برای تسویه بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و تکلیفی فروش برق، موضوع ماده (۶) قانون حمایت از صنعت برق مصوب ۱۳۹۴/۸/۱۰ و با رعایت موازین شرعی، دولت موظف است مبلغ سیصد هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰۰) ریال انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی را با حفظ قدرت خرید در مقاطع زمانی مشخص، منتشر و با تأیید وزیر نیرو به طلبکاران صنعت برق واگذار کند. عملکرد این بند به ردیف (۳۱۰۱۰۸) جدول شماره (۵) و جزء (۸۶) ردیف (۵۵۰۰۰۰) جدول شماره (۹)این قانون اضافه می‌شود. مبلغ اسمی اوراق منتشره (پس از کسر حفظ قدرت خرید حسب مورد) از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و تکلیفی فروش برق کسر می‌شود.»

ارسال نظر