انتقال روزانه ۵۰ هزار بشکه سوخت به فرودگاه‌های پایتخت

انتقال روزانه ۵۰ هزار بشکه سوخت به فرودگاه‌های پایتخت

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران از انتقال روزانه ۸۹ میلیون لیتر فراورده در ۹ ماه گذشته در مناطق شمالی ایران خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مجتبی بشارتیان مدیر این مجموعه به پیشرفت‌های صنعت انتقال نفت، پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. ایران در این سال‌ها همواره تلاش کرده با تحقق عدالت اجتماعی عملکرد و کارنامه قابل قبولی را به نمایش بگذارد و با ارتقای سهم داخل در فعالیت‌های اقتصادی، مسیر توسعه را هموارتر کند. در این میان، منطقه تهران به عنوان بزرگترین ترمینال نفتی کشور بخش اعظمی از پروژه‌های خود از جمله تعمیر و نگهداری را به موقع و با بهره گیری از توان فنی و همت متخصصان و مدافعان صنعت انتقال یعنی جوانان با هوش، مبتکر، دلسوز و خستگی ناپذیر بومی به سرانجام رسانیده، در حالی که همه اینها در شرایطی رقم خورده که ایران یا با جنگ تحمیلی رو به رو بوده و یا تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته است.

وی در تکمیل گفته‌های خود در خصوص دستاوردهای انقلاب در بخش صنعت انتقال نفت افزود: قبل از انقلاب اکثر فعالیت‌های نفتی ما به دست خارجی‌ها بود ولی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خودکفایی به معنای واقعی کلمه صرف شد و فعالیت‌های مهندسی، اجرا پروژه، ساخت تجهیزات و بهره برداری توسط داخل انجام و خوشبختانه شاهد شکوفایی و توسعه روزافزونی هستیم.

بشارتیان اضافه کرد: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های صنعت نفت مأموریت ایفای نقشی مؤثر را در شکوفایی و بهینه سازی اقتصاد ملی بر عهده دارد و منطقه تهران یکی از مناطق دوازده‌گانه در حوزه انتقال مواد نفتی و فرآورده‌های آن توانسته با بهره‌مندی از تمام توان و تجربه‌ی سال‌های اخیر سهم انکارناپذیری در این مهم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۲ منطقه خطوط لوله در کشور کار انتقال نفت خام و فرآورده را انجام می‌دهند، تصریح کرد: سالانه بالغ بر ۱۲۳ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده توسط ۱۴ هزار کیلومتر خط لوله به مبادی مصرف می‌رسد.

بشارتیان خاطرنشان ساخت: مجموع انتقال نفت از خطوط لوله منطقه تهران ۱۴۰ میلیون لیتر در روز است که معادل تردد بدون وقفه حداقل پنج هزار تانکر می‌باشد و این امر مصداق بارز حفاظت و صیانت از محیط زیست و جلوگیری از حوادث و تلفات جاده‌ای به شمار می‌رود.

انتقال روزانه ۸۹ میلیون لیتر فرآورده طی ۹ ماه گذشته

بشارتیان با اشاره به ارائه گزارشی از آمار انتقال نفت و فرآورده طی ۹ ماه گذشته از این منطقه یادآور شد: طی این مدت روزانه بالغ بر ۸۹ میلیون لیتر انتقال فرآورده به انبارهای شرکت ملی پخش در کلانشهرهای تهران و کرج و استان‌های نیمه شمالی کشور صورت گرفته و همچنین ۳۱۶ هزار بشکه معادل ۵۰ میلیون لیتر نفت خام نیز به پالایشگاه‌های تهران و تبریز تحویل داده شده است.

وی گفت: خط ۲۰ اینچ نائین - کاشان - ری که به عنوان یک پروژه مهم در سال ۹۸ راه‌اندازی و در سرویس بهره‌برداری قرار گرفت، خطی ۴۱۵ کیلومتری است که دارای دو تلمبه‌خانه در نائین و کاشان و یک ترمینال در ری می‌باشد و روزانه به طور متوسط ۱۷۰ هزار بشکه معادل ۲۷ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ را منتقل می‌سازد.

وی با ابراز امیدواری در راه اندازی خط ۲۶ اینچ شازند به ری و افزایش جابجایی‌ها خاطرنشان کرد: خطوط لوله نفت و فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، ۸ خط ورودی و ۱۶ خط خروجی دارد و به تعبیری شاهراه اصلی انتقال نفت و فرآورده به نیمه شمالی کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: تأمین سوخت مایع نیروگاههای باقرشهر، منتظر قائم (عج)، دماوند، گیلان، شهیدرجایی (قزوین) نیز به عهده همکاران پرتلاش این منطقه بوده و تا پایان دیماه سال جاری بالغ بر یک و نیم میلیارد لیتر تحویل این نیروگاه‌ها شده است.

انتقال روزانه ۵۰ هزار بشکه سوخت به فرودگاه‌های پایتخت

مدیر منطقه تهران با اشاره به تحویل روزانه ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار لیتر سوخت جت و ATK به فرودگاه‌های امام و مهرآباد از طریق دو خط لوله ۸ و ۱۰ اینچ گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به میزان ۷۵۰ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز این دو فرودگاه بزرگ کشور از طریق این ترمینال بزرگ نفتی صورت پذیرفت و با توجه به انتقال فرآورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، وضع ذخیره‌سازی مخازن سوخت در حد بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی در تبیین ظرفیت‌های انتقال مهمترین پایانه‌های هوایی تهران، سوخت رسانی سریع و باکیفیت به فرودگاه‌های پایتخت را بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: بر اساس نیاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و هماهنگی مدیریت برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی مورد نیاز در مخازن انجام می‌شود تا با ارسال به مبادی مصرف و به منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، زمینه مناسبی برای تردد هوایی و جابجایی پروازی هموطنان عزیز ایجاد گردد.

ارسال نظر