تولید نفت فلات قاره ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت

تولید نفت فلات قاره ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت

مدرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با نصب عرشه سکوهای A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر در نیمه دوم سال جاری، تولید نفت این شرکت حدود ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل ازایلنا، علیرضا مهدی‌زاده درجریان بازدید از کارگاه ساخت عرشه سکوهای A20 و A21 میدان ابوذر در خرمشهر گفت: روند ساخت این سکوها در حال حاضر نزدیک به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده در نیمه دوم سال جاری در محل مورد نظر نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزن هر یک از این سکوها حدود ۱۲۰۰ تن است، افزود: زیرسازه این سکوها قبلا در محل مورد نظر نصب شده و حفاری ۸ حلقه چاه در محل سکو تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است. همچنین ۴ خط لوله دریایی ۸ و ۱۲ اینچ در مجموع به طول ۱۸ کیلومتر پیشرفت ۹۰ درصدی دارد، عملیات کابل‌اندازی سه رشته کامپوزیت و فیبر به طول حدود ۱۴ کیلومتر انجام شده و اتصالات پایانی اسپول به سکوها در حال تکمیل است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام اینکه موارد مربوط به پیش‌راه‌اندازی این پروژه تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد، ابراز امیدواری کرد با تلاش کارکنان این شرکت و پیمانکار، مراحل حمل، نصب و راه‌اندازی این سکوها تا پایان سال جاری به نتیجه رسیده و شاهد افزایش تولید ۱۰ هزار بشکه‌ای میدان ابوذر در خلیج‌فارس باشیم.

گفتنی است، علیرضا مهدی‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران به همراه آهوچهر مدیر مهندسی و ساختمان و عالی‌پور مجری پروژه روز پنج‌شنبه ۱۵ تیر از کارگاه ساخت عرشه سکوهای A20 و A21 میدان ابوذر در خرمشهر بازدید کردند. پس از این بازدید با برگزاری جلسه‌ای با حضور پیمانکار پروژه، مشکلات و چالش‌های آن مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم به منظور برطرف کردن آنها و تسریع در راه‌اندازی پروژه اتخاذ شد.

ارسال نظر