شناسه خبر : 42813

ماموریت و نام صندوق ضمانت سال آینده تغییر می‌کند

ماموریت و نام صندوق ضمانت سال آینده تغییر می‌کند

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: سال آینده علاوه بر تغییر نام «صندوق ضمانت» به «صندوق حمایت»، ماموریت اعطای تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم به واحدهای صنعتی کوچک نیز به این واحد واگذار خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیسه، اظهار داشت: بر اساس ماده ۵ اساسنامه، مصوب سال ۱۳۸۳ هیئت وزیران، ضمانت‌نامه‌های صادره تاکنون صرفاً ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی نظام بانکی را تضمین می‌کرد که با اصلاح این بند اساسنامه، صندوق از این پس می‌تواند ۱۰۰ اصل و سود تسهیلات اعطایی به صنایع کوچک را نزد نظام مالی و اعتباری کشور تضمین کند.

وی یادآور شد: پیش از این نظام بانکی بر اساس قانون عموما ۱۲۰ درصد اصل سود را به عنوان وثیقه و اطمینان از باز پرداخت تسهیلات دریافت می‌کردند. با توجه به مشکلات ایجادشده برای واحدهای صنعتی و همچنین نظام بانکی و با تهیه گزارش تصمیم گرفتیم ۱۰۰ درصد اصل سود را پوشش دهیم. بابت ۲۰ درصد باقی مانده نظام بانکی به دریافت چک و سفته اکتفا خواهد کرد.

مقیسه گفت: حذف مسیرها و فرآیندهای موازی در صندوق و بانک به‌ویژه در بخش‌های تشکیل پرونده، ارزیابی و وثیقه‌سپاری زمان انتظار را برای مشتریان کوتاه و دریافت تسهیلات را آسان‌تر از گذشته کرده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تاکید کرد: سال آینده به واسطه قانون برنامه هفتم، تغییر نام و تغییر ماموریت خواهیم داشت. نام صندوق ضمانت به صندوق حمایت تبدیل و ماموریت اعطای تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم به واحدهای صنعتی کوچک نیز به این واحد واگذار خواهد شد.

ارسال نظر