شناسه خبر : 47700

آورده ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی مردم در پروژه‌های نهضت ملی مسکن

آورده ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی مردم در پروژه‌های نهضت ملی مسکن

نوروزی گفت: آورده ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی مردم و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری در کاهش نرخ تورم و افزایش تولید داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع در پروژه‌های نهضت ملی مسکن  که به صورت اجاره ۹۹ ساله، مسکن روستایی و پروژه‌های خود مالکی بوده تزریق شده است. از این  ۳۰۰ هزار میلیارد تومان،  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آورده مردم  و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آورده  بانک‌ها برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده است.

وی ادامه داد: در بخشی که بانک‌ها تسهیلات پرداخت کرده اند بیش از ۲ برابر آن مردم مشارکت داشته و آورده‌های خود را پرداخت کرده اند که این اقدام منجر به کاهش نرخ تورم و افزایش تولید شده است.

نوروزی اظهار کرد:  بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع در دست مردم وارد پروژه‌های نهضت ملی مسکن شده که زمینه ساز افزایش تولید است در صورتی که اگر این منابع به سمت بازار طلا وسکه هدایت می شد باعث افزایش تورم و هدایت نقدینگی به سمت سایر بازار‌ها می شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن  وزارت راه وشهرسازی بیان کرد: منابع مردمی و مشارکت مردم و همچنین همکاری بانک‌ها باعث شده که تولید مسکن جریان داشته باشد و مجموع این اقدامات، باعث افزایش تولید مسکن وکاهش نرخ تورم  شده است.

او گفت: هر ۱۰۰ متر ساخت مسکن یک ونیم شغل مستقیم و یک شغل مستقیم ایجاد می‌کند و بیش از ۱۲۰ شغل مرتبط با ساخت مسکن است که مجموع تمامی این اقدامات خود باعث کاهش سهم  هزینه مسکن در سبد خانوار‌ها می‌شود.  

 

ارسال نظر