شناسه خبر : 40948

۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی راکد داریم

۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی راکد داریم

یک مقام مسئول گفت: در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۵۰ هزار واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل داشتیم که با تشکیل نهضت احیای واحدهای اقتصادی در دولت تاکنون ۶ هزار و ۵۵۳ واحد تولیدی احیا شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، امیرحسین مدنی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۵۰ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم و تشکیل نهضت احیای واحدهای اقتصادی در دولت تاکنون ۶ هزار و ۵۵۳ واحد تولیدی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت. این میزان احیایی که اتفاق افتاده ۱۴۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و در مجموع به واسطه این احیا، ۱۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری‌های انجام شده است.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی اضافه کرد: برای تأمین مالی این واحدها استفاده از ابزارهای مختلف از جمله منابع و سرمایه‌های مردمی در بورس، منابع بانک‌ها و صندوق‌ها برای سرمایه گذاری در واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل جز اولویت‌های این دولت بوده است.

مدنی گفت: امسال با اولویتی که در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ گذاشته شد و بر اساس ابلاغ وزارت اقتصاد و تصویب هیئت امنای حساب عدالت و پیشرفت، احیای واحدهای اقتصادی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفت.

وی افزود: امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اختصاص خواهد یافت که تاکنون از این میزان، ۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شد البته در شش ماهه دوم پرداخت‌ها سرعت خواهد گرفت. سال گذشته هم حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع برای احیای واحدهای اقتصادی سرمایه‌گذاری شد.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: منابع مردم، احیاگران، سهامداران و صاحبان بنگاه‌ها در کنار منابع دولتی به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال منجر می‌شود.

مدنی اظهار کرد: از ۶ هزار و ۵۵۳ واحد احیا شده، ۷۰۰ واحد با کمک احیاگران به چرخه تولید بازگشته است. به این ترتیب که احیاگران مسائل بنگاه‌ها را احصا و عارضه‌یابی و در تأمین مالی و مسائل حقوقی کمک کردند در نتیجه واحدها احیا شدند.

ارسال نظر