شناسه خبر : 45686

غول هواپیماسازی جهان چقدر درآمد دارد؟

غول هواپیماسازی جهان چقدر درآمد دارد؟

درآمد ایرباس در سال میلادی ۲۰۲۳ به میزان ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۴ میلیارد یورو رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت سازنده هواپیمای اروپایی اعلام کرد، درآمدهای ایرباس با ۱۱ درصد افزایش به ۶۵.۴ میلیارد یورو (۷۰.۲ میلیارد دلار آمریکا) در سال ۲۰۲۳ رسید و درآمد هواپیماهای تجاری آن نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر اجرایی ایرباس، گیوم فاوری گفت: در سال ۲۰۲۳ ما در تمام بخش‌های شرکت خود سفارش‌های زیادی را ثبت و به تعهدات خود عمل کردیم که دستاوردی مهم با توجه به پیچیدگی محیط عملیاتی بود.

ایرباس در سال ۲۰۲۳ تعداد ۷۳۵ فروند هواپیمای تجاری تحویل داد که افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ ثبت کرده و تعداد هلیکوپترهای تحویلی ایرباس نیز ۳۴۶ دستگاه بودند که تقریبا بدون تغییر نسبت به ۳۴۴ واحد تحویل شده در سال ۲۰۲۲ است که در آن زمان منجر به افزایش ۴درصدی درآمد شد.

علاوه بر این، درآمد ایرباس دفاع و فضا ۲ درصد افزایش یافت و در مجموع هشت فروند هواپیمای نظامی A۴۰۰M در سال گذشته تحویل داده شد. با این حال، سود خالص یا سود تلفیقی به دلیل هزینه‌های ویژه بالا در بخش دفاع و هوافضا با ۱۱ درصد کاهش به ۳۷۸۹ میلیون یورو رسید.

این گروه برای سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که تحویل حدود ۸۰۰ هواپیمای تجاری را هدف قرار داده است بر این اساس که فرض نمی‌کند هیچ‌گونه اختلال اضافی در اقتصاد جهانی، ترافیک هوایی، زنجیره تامین، عملیات داخلی شرکت و خدمات و توانایی آن در ارائه محصولات ایجاد شود.

ایرباس گزارش کرد که درآمد آن در سه ماهه سوم با ۷درصد افزایش به ۱.۹ میلیارد یورو رسید، در حالی که درآمد خالص آن ۱.۴ میلیارد یورو یا ۱.۸۵ یورو به ازای هر سهم رسیده است.

ارسال نظر