شناسه خبر : 44814

رشد ۴۰ درصدی ترانزیت کشور در ۱۰ ماه امسال

رشد ۴۰ درصدی ترانزیت کشور در ۱۰ ماه امسال

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از رشد ۴۰.۵ درصدی ترانزیت کشور از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، از وزارت راه و شهرسازی، «سیدکمال هادیان‌فر» افزود: بر اساس آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی، در ۱۰ ماه نخست امسال در مجموع ۱۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، ۴۰.۵ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: همچنین در این مدت ۱۰ ماه، ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و ۸ میلیون و ۵۶۱ هزار تن، افزایش ۸۸.۵ و ۲۵.۲ درصدی را نسبت به ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ رقم زده‌است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور بیان‌داشت: از مجموع عملکرد فوق، سهم حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی به‌ترتیب برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۲۶۱ هزار تن است که در بخش‌های جاده‌ای و ریلی، به‌ترتیب رشد ۴۶ درصدی و یک درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل محقق شده‌ است.

هادیان‌فر اضافه‌کرد: دی‌ماه امسال و با تداوم رشد جهش‌گونه ترانزیت ماهانه در سال جاری، عملکرد یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۳۸ تن حاصل شده که بدین ترتیب، رشد نقطه به نقطه ۸۷ درصدی نسبت به دی سال قبل ثبت شده‌است.

وی یادآور شد: در این ماه، ترانزیت جاده‌ای کالاهای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۶۱۵ هزار و ۸۱۹ تن و ۸۲۳ هزار و ۳۱۹ تن، افزایش ۳۷۴ درصدی و ۴۲.۱ درصدی را نسبت به دی سال‌گذشته داشته و ترانزیت ریلی مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی با عملکرد ۱۶۷ هزار تن، رشد ۱۲.۱ درصدی داشته است.

به گفته هادیان‌فر، در دی سال جاری، به‌ترتیب افزایش ۱۹۳ درصدی و ۴۱ درصدی ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته و همچنین به‌ترتیب افزایش ۸۵ درصدی و ۲۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای و ریلی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماه سال‌گذشته محقق شده‌است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: تحول ترانزیت یکی از ارکان سیاست‌های کلی و احکام برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور است و از آن‌جا که دولت مکلف به اجرای کامل و دقیق این برنامه است، معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با توجه به مسوولیت‌ها و ماموریت‌های محوله در این حوزه، ایجاد انسجام حداکثری و تحول آفرین در سطح وزارتخانه و هم‌افزایی موثر فرابخشی را در دستور کار اولویت‌دار قرار داده است.

ارسال نظر