شناسه خبر : 36363

۲۲۱۵ مدرسه سنگی در کشور شناسایی شده است

۲۲۱۵ مدرسه سنگی در کشور شناسایی شده است

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲۲۱۵ مدرسه سنگی در کشور شناسایی شده که از این تعداد، ۱۵۷۶ مدرسه با حدود ۴۶۰۰ کلاس درس بالای ۱۰ دانش‌آموز دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مجید عبداللهی، درباره برچیده شدن مدارس سنگی در کشور اظهار کرد: به منظور پایان مدارس سنگی با وجود صرفه‌جویی ناشی از مقیاس و صرفه‌جویی اقتصادی، تمرکز و هدف‌گذاری بر مدارسی است که بالای ۱۰ دانش‌آموز دارند.

وی افزود: همچنین هزار و ۳۸۰ مدرسه، روستایی هستند که این موضوع نشان می‌دهد تمرکز مدارس سنگی در مناطق روستایی است. البته زمانی که از مدارس سنگی صحبت‌ می‌شود، منظور ما همان مدارس قدیمی سنگی فاقد خشت و ملات نیست بلکه این مدارس از نظر ما کیفیت خدمات آموزشی را دارند اما ایمنی را تامین نمی‌کند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه ابلاغی سال ۱۴۰۱ از سوی دولت برای هزار و ۳۸۰ مدرسه در اختیار نوسازی قرار گرفت و قرار شد با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) این کار به صورت مشارکتی بین ما و عزیزان پیش رود.

عبداللهی با بیان اینکه مدارس سنگی در ۱۷ استان پراکنده هستند، عنوان کرد: مجری کار قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خواهد بود و مجموعه ضوابط فنی، اجرایی، مکان‌یابی در قواعد توسط همکاران در استان‌ها انجام می‌شود. بیشتر تمرکز این مدارس در سه استان کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و فارس است.

وی یادآورشد: اگر سه استان ذکر شده را به درستی مدیریت کنیم، ۷۰ یا ۸۰ درصد این مدارس را ساماندهی کرده‌ایم، این سه استان به دلیل قرارگیری در حوزه زاگرس و زیست بومی آنها صورت گرفته است.

پایان مدارس سنگی در ۲ سال مالی آینده

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: گام اول هدف‌گذاری برای۲۵۳ مدرسه در سال مالی ۱۴۰۱صورت گرفته و بخشی از منابع تامین شده است و با انعقاد تفاهم‌نامه حقوقی و تامین بخشی دیگر از بودجه، کار در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.

عبداللهی افزود: کارهای فنی در حال انجام است که با تزریق منابع کار در پروسه اجرا قرار می‌گیرد هدف‌گذاری برای پایان مدارس سنگی در ۲ سال مالی آینده است.

 

ارسال نظر