شناسه خبر : 38961

ساخت طولانی‌ترین آزاد راه کشور با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان


ساخت طولانی‌ترین آزاد راه کشور با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:آزاد راه اصفهان - شیراز که به عنوان طولانی‌ترین آزاد راه کشور محسوب می‌شود با ارزش روز ۲۵ هزار میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی ساخته و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی گفت:  آزادراه شیراز - اصفهان طولانی ترین آزاد راه کشور است که به صورت ممتد و یکجا به بهره برداری می رسد و  طول مسیر را نسبت به جاده فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل ریلی این آزادراه تکمیل کننده بخشی از راهگذر شمال - جنوب است و بلندترین پل کشور به ارتفاع ۱۱۰ و طول ۲۶۴ متر در این آزادراه احداث شده و هزار و ۴۰۰ متر گالری تونل در مسیر وجود دارد و شش قطعه از ۸ قطعه این آزادراه آماده بهره برداری است و قطعه هفتم با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و هنوز عملیات اجرایی قطعه هشت آغاز نشده است.

او می گوید:  ارزش روز ساخت این آزادراه ۲۵ هزار میلیارد تومان است  برای ساخت این آزادراه ۵۰ درصد بخش خصوصی و ۵۰ درصد بخش دولتی سرمایه گذاری کرده و قرارداد با بخش خصوصی برای بازگشت سرمایه ۱۸ سال است و در دو تا سه مکان، ایستگاه دریافت عوارض آزادراهی تعبیه شده است.

خادمی گفت: برای اولین بار طولانی‌ترین بهره‌برداری از یک مسیر آزادراهی در کشور با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی موجود انجام می‌شود. بهره‌برداری از این پروژه ضمن افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر با رعایت استانداردهای جهانی را شامل می شود.

 

ارسال نظر