شناسه خبر : 44967

راهکار رسانه «پلیتیکو» برای دیده شدن توسط ربات‌های هوش مصنوعی

راهکار رسانه «پلیتیکو» برای دیده شدن توسط ربات‌های هوش مصنوعی

رسانه پلیتیکو وب‌سایت‌های خود را طراحی مجدد کرده تا محتوای آنها در پاسخ‌ ربات‌های هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی دیده شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، رسانه پلیتیکو وب‌سایت‌های اروپایی، آلمانی و فرانسوی خود را طراحی مجدد کرده تا محتوای آنها در پاسخ‌های ربات‌های هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی دیده شود.

پلیتیکو با اینکارخوانایی را برای خزنده‌های وب هوش مصنوعی مولد (یک برنامه رایانه‌ای است که توانایی مرور و ثبت اطلاعات را از وب‌سایت‌ها به صورت خودکار دارد) بهبود ‌بخشید. این خزنده ها خوراک مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی را فراهم م کنند.

سایت‌های بازگشایی شده Politico.eu، که هفته گذشته فعال شدند، دارای صفحات اصلی ساده‌، با مطالب کمتر، فضای خالی بیشتر و نسخه‌های فرانسوی و آلمانی‌ با محتوای کمتر انگلیسی‌زبان هستند.

خوانندگان برای خواندن مقالات پلیتیکو نیازی به ورود به سیستم ندارند (به استثنای مواردی که بخشی از محصول اشتراکی هستند)، که به این معنی است که علاوه بر خبرنامه‌های خود، راه‌های کمی برای جمع‌آوری داده‌های شخص اول از خوانندگان وجود دارد(اطلاعاتی هستند که یک شرکت از مشتریان خود جمع آوری می کند).

مکس لروی مدیر محصول و طراحی پلیتیکو گفت: «ما در تلاش هستیم تا ویژگی هایی ارائه دهیم که برای افرادی که وارد سیستم نشده اند جالب باشد. این مزیت برای خوانندگان و همچنین برای ما جهت جمع آوری داده های شخص اول و عدم تکیه بر کوکی های شخص ثالث عالی است.»

این نشریه امیدوار است که از طریق ویژگی هایی مانند تجربه وب سایت شخصی و ثبت نام با یک کلیک در خبرنامه، خوانندگان را متقاعد کند تا داده های خود را وارد کنند تا به داده های دست اول دسترسی داشته باشد.

لروی گفت پولیتیکو به این فکر می کند که مردم علاوه بر موتورهای جستجوی سنتی و شبکه های اجتماعی، در آینده چگونه از محتواهای رسانه استفاده می کنند.

این مدیر افزود که ما بخش ها و زیر بخش ها را طوری طراحی مجدد کردیم که برای خزنده هوش مصنوعی آینده یا خزنده های جدید گوگل بسیار واضح باشد. بدین ترتیب نه تنها در صفحات نتایج جستجوی معمولی، بلکه در پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی نشان داده می‌شویم.

وی افزود پولیتیکو برخلاف روند ناشران اخبار، که بسیاری از آنها به طور کامل خزنده های وب مستقر شده توسط گوگل و اپن ای آی را مسدود کرده اند، با تلاش فعالانه برای ورود به مدل های زبانی بزرگ هوش مصنوعی حرکت می کند.

 

ارسال نظر