شناسه خبر : 44748

نگرش نوآورانه ضامن موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

نگرش نوآورانه ضامن موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

امروزه توسعه فناوری اطلاعات، تحولات شگرفی در جامعه ایجاد کرده و منجر به توسعه کسب و کارهای اینترنتی شده و آموزش‌های صحیح ، نگرش‌های نوآورانه و خلاقانه زمینه ساز موفقیت در چنین کسب و کارهایی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، امروزه اینترنت در سراسر جهان به صورت یک شبکه گسترده رایانه ای ارتباط میان مردم، تجارت و امثال آن را متحول کرده است و بسیاری از ویژگی های مثبت اینترنت را می توان به شکل کسب و کاری جدید مشاهده کرد.

امکانات منحصر به فرد اینترنت سبب پیدایش شکل جدیدی از کسب و کار شده است که امروزه به نام کسب و کار اینترنتی شناخته می شود.

این کسب و کارها توسط افراد کارآفرین با ایده هایی نو به وجود آمده است که فکری خلاق و ذهنی با استعداد داشته اند و برخی از این افراد ضمن خود اشتغالی، شرکتهای اینترنتی را تاسیس کرده اند.

در سالیان اخیر همزمان با پیشرفت های فزاینده فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی بسیاری از تعاملات در دنیای واقعی به جهان مجازی انتقال یافته است.

این فناوری ها بسیاری از محدودیت های جغرافیایی و زمانی در دنیای فیزیکی را از میان برداشته و فرصت های بدیعی را در اختیار افراد قرار داده است.

کارآفرینان حوزه کسب و کار اینترنتی نیاز به زیرساختهای فنی، فضای سالم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه دارند که در این عرصه نقش دولت به عنوان شریک و فراهم آورنده زمینه حرکت آنها بسیار مهم و حیاتی است.

تولید محتوا در کسب و کار اینترنتی حرف اول را می زند

دبیر کانون کارآفرینان برتر استان زنجان گفت: به طور معمول کسب و کارهای اینترنتی یا فقط خدمات توزیع ارائه می دهند، یعنی محصول دیگران را می فروشند و یا اینکه خودشان تولیدکننده هم هستند و عرضه محصول را در این بستر انجام می دهند.

احسان اعرابی افزود: امروز دیگر رسانه جمعی، تلویزیون نیست و فضای مجازی تا حد قابل توجهی جای آن را گرفته است.

در این فضا آنچه در وهله اول مهم بوده، تولید محتوا است، ‌ تولید محتوا در کنار اعتماد سازی، ‌گرفتن اینماد و جلب رضایت مشریان از دیگر مولفه های رقابتی بودن در این عرصه محسوب می شود.

وی ادامه داد: ما در کانون کارآفرینان برتر استان تلاش داریم حالت و نقش شتاب دهندگی را داشته باشیم.

این مهم را از طریق انتقال تجربیات افراد موفق به صاحبان کسب و کارهای جوان دنبال می کنیم.

اعرابی افزود: در این راستا ماهانه برنامه هایی داریم که در قالب آنها از کارآفرینان برتر برای حضور در بین جوانان دعوت می کنیم.

نگرش های نوآورانه ضامن موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی

دبیر کانون کارآفرینان برتر استان زنجان گفت: نیاز نداشتن به مکان فیزیکی از قابلیت های کسب و کارهای اینترنتی بوده و فضای مجازی و اینترنت بستر مناسبی را برای عرضه محصولات آنها فراهم کرده است.

اعرابی با بیان اینکه فروش ضامن حیات تولید بوده و مهمترین بخش فعالیت یک بنگاه تولیدی و اقتصادی، فروش محصول است، خاطرنشان کرد : اگر منابع مالی که از محل فروش محصول است، تامین نشود نمی توان در عرصه تولید هم بقا داشت.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی وجود تقاضا جدای از موضوع فروش محصول و تامین مالی، ‌باعث ارتقای تولید هم می شود اگر تقاضا نباشد تولید محکوم به انفعال و رکود است.

حمایت از کسب و کارهای اینترنتی از اولویت‌های دولت است

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: توسعه کسب و کارهای اینترنتی رویکرد مهم معاونت اشتغال در استان است و این موضوع در قالب حمایت از مشاغل خانگی دنبال می شود.

اسماعیل آقاجانلو افزود: در سامانه مشاغل خانگی ۵۲۳ شغل تعریف شده و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی هم ذیل آنها قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تعریف شدن فعالیت های اینترنتی به عنوان مشاغل خانگی محاسنی مثل معافیت از بیمه و مالیات دارد و متقاضیان از این جهت با موانع خاصی مواجه نیستند.

آقاجانلو گفت: کسب و کارهای اینترنتی هم اغلب «ثبت محور» هستند نه «تایید محور»، یعنی متقاضی با مراجعه به درگاه ملی صدور مجوزها می تواند درخواست کسب و کار اینترنتی خود را ثبت کند و این موضوع نیاز به تایید دستگاه اجرایی خاصی ندارد.

وی افزود: تلاش ما این است که جوانانی که در فضای مجازی فعالیت دارند، فعالیت خود را به یک کسب و کار تبدیل کنند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ما در این در حوزه کسب و کارها اینترنتی تجربه های موفقی داریم و فعالیت های قابل توجهی در زمینه تولید محتوا، حوزه نرم افزار و طراحی وب سایت شاهد هستیم.

آقاجانلو به اهمیت توجه به مشاغل و کسب و کارهای مجازی تأکید کرد و گفت: این نوع فعالیت ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکارها نقش قابل‌ توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشورهای پیشرفته و کمتر توسعه‌یافته دارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خرد و کسب و کارهای اینترنتی هم به نوعی ذیل آن تعریف و به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

آغاز اجرای طرح آموزش مهارت های دیجیتال به ۱۰ هزار دانش آموز در زنجان

مدیر آی تی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان به لزوم ارایه آموزش های لازم و درست در خصوص مهارت های دیجیتالی از دوره دانش آموزی اشاره کرد و گفت: مدرسه مناسب‌ترین مکان و بهترین نقطه شروع چنین مهارت هایی است.

محمد تمجیدی از آغاز اجرای طرح آموزش مهارت های دیجیتالی به ۱۰ هزار دانش آموز در این استان از بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: در این راستا با عملیاتی کردن تفاهم نامه مشترک بین معاونت فناوری، نوآوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مقرر شده است برنامه آموزش مهارت های دیجیتالی به دانش آموزان در یکی از آموزشگاه های استان به عنوان آموزشگاه اصلی کلید بخورد.

وی اظهار کرد: آموزش مهارت های دیجیتال به دانش آموزان به شکل علمی- مهارتی ابتدا در سطح مقطع متوسطه اول و در قالب عنوانی همچون تفکر الگریتمی، برنامه نویسی، طراحی وب، هوش مصنوعی، ادبی و مواردی از این دست خواهد بود.

تمجیدی گفت: دانش آموزان روزانه متوسطه اول، تمامی دانش آموزان دبیرستان های شبانه روزی و تمامی معلمان دروس کار و دانش و ریاضی جامعه هدف این آموزش هستند.

مدیر آی تی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان گفت: در این طرح از ظرفیت صاحب نظران تولید محتوا در استان، چند شرکت دارنده بستر آموزش مجازی، آزمون و مدیریت آموزشی در سطح ملی و همچنین تعدادی از مدیران و صاحبان آموزشگاه های تخصصی بهره گرفته می شود.

ارسال نظر