شناسه خبر : 43693

هزاران حمله روزانه به زیرساخت‌های ارتباطی کشور

هزاران حمله روزانه به زیرساخت‌های ارتباطی کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره هک برخی سکوهای ارتباطی و انتقادات درباره زیرساخت ها نکاتی را بیان کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی زارع پور٬ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره هک برخی سکوها و انتقادات مطرح شده درباره زیرساخت ها بیان کرد: اگر منظور زیرساخت های شبکه باشد٬ بخشی از کار حتما به زیرساخت ها باز می‌گردد و آسیب پذیری زیرساخت‌ها باید برطرف شود. به صورت دائم زیرساخت های ارتباطاتی کشور در حال رصد هستند. اگر هم منظور زیرساخت های نرم‌افزاری باشد٬ بخش عمده ای از مشکلات به سکوهایی باز می گردد که طراحی این ها هر کدام متولی خاص خود را دارد .

او ادامه داد: روزانه هزاران حمله مختلف به زیرساخت های ارتباطی کشور می شود که بخش قابل توجهی از آن ها دفع می شوند و تعداد محدودی موفق می شوند. ما باید به نیمه پر لیوان هم نگاهی بیندازیم. در موضوع امنیت٬ ما در حوزه نیروی انسانی نیروی نخبه زیاد داریم؛ اما در این حجم وسیعی که حملات انجام می شوند٬ طبیعی است که بخشی به هدف اصابت کنند.

زارع پور در پایان گفت: موضوع مهم این است که باید قانونی برای حفاظت از داده های مردم در سکوهای مختلف به ویژه سکوهای غیر دولتی طراحی شود که ما این کار را در لایحه حفاظت از داده ها و حریم خصوصی انجام داده ایم که الان هم در دولت در حال بررسی است .ان شاءالله بعد از بررسی به مجلس خواهد رفت تا یک بار برای همیشه این موضوع حل شود.

 

ارسال نظر