شناسه خبر : 41090

پشیمانی جک ما از فروش سهام علی‌بابا

پشیمانی جک ما از فروش سهام علی‌بابا

موسس هلدینگ گروه علی‌بابا از برنامه خود برای کاهش سهامش در پی ریزش سنگین قیمت سهام این غول فناوری، منصرف شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، جین جیانگ فانک، مدیر پرسنل علی‌بابا در اطلاعیه ای که توسط بلومبرگ مشاهده شده، اعلام کرد جک ما، یک سهم علی‌بابا را هم نفروخته است. این میلیاردر ۵۹ ساله، به آینده این شرکت اطمینان دارد.

برنامه جک ما برای فروش ۱۰ میلیون سهم علی‌بابا به ارزش حدود ۸۷۰ میلیون دلار در ۲۱ نوامبر، هفته گذشته در اظهارنامه رگولاتوری، علنی شد. افشای این موضوع با تصمیم علی‌بابا برای توقف برنامه جداسازی کسب و کار ابری ۱۱ میلیارد دلاری خود، مصادف شد و به ریزش ۲۲ میلیارد دلاری ارزش بازار این شرکت در یک روز، منجر شد.

تشدید رقابت فناوری میان آمریکا و چین، باعث بازبینی علی‌بابا در استراتژی خود شده و تردیدهایی را نسبت به تلاش‌های این شرکت برای احیا از اقدامات سرکوب گرانه پکن علیه شرکت‌های فناوری، ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دفتر جک ما با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد وی همچنان سهامش در علی‌بابا را نگه خواهد داشت. قیمت فعلی سهام علی‌بابا، بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن است و بنابراین، جک ما، سهامش را نخواهد فروخت. این میلیاردر بر این باور است که ارزش کسب و کار علی‌بابا افزایش خواهد یافت.

 

ارسال نظر