شناسه خبر : 39257

پیاده‌سازی نرم‌افزاری برای پلاک‌خوانی خودکار خودروها

پیاده‌سازی نرم‌افزاری برای پلاک‌خوانی خودکار خودروها

یک شرکت دانش‌بنیان نرم‌افزار پلاک‌خوان را برای ثبت و شناسایی پلاک خودرو و سوابق ورود و خروج آنها به بازار معرفی کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  محمدمهدی ابراهیمی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان جدیدترین روش‌های ثبت تردد خودروها را بهره‌گیری از سامانه‌های پلاک‌خوان دانست و گفت: سامانه‌های پلاک‌خوان قادرند بدون استفاده از تجهیزات جانبی خاص (مانند گیرنده‌های رادیویی و یا ردیاب‌های ماهواره‌ای)، اقدام به ثبت پلاک خودروها کنند. ثبت پلاک خودروها می‌تواند به منظور آمارگیری، اطلاع از تردد خودروهای مورد نظر، ثبت تخلف ورود به طرح ترافیک و یا مناطق زوج یا فرد، ثبت تخلف سرعت غیر مجاز و … مورد استفاده قرار گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه برای استفاده از این نرم‌افزار نیازی به مجهز کردن خودروها به ابزارهایی چون گیرنده‌های رادیویی و یا ردیاب‌های ماهواره‌ای نیست، ادامه داد: در این نرم‌افزار برای پلاک‌های مجاز تردد در پارکینگ‌ تعریف می‌شود و این نرم افزار با مشاهده پلاک‌های مجاز، اجازه ورود را صادر می‌کند. امکان کنترل راهبند یا درب برقی، ثبت ترددهای انجام شده، تعریف پلاک‌های مجاز و غیرمجاز، ثبت تخلفات نگهبانان از دیگر قابلیت‌های این سامانه به شمار می‌رود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: سامانه‌ جامع پلاک‌خوان خودرو همچنین می‌تواند در نقش یک سیستم جامع آمارگیری عمل کند. این سیستم، کل پلاک‌های ورودی و خروجی به مدخل یک شهر را رصد و ثبت کرده و در عین حال، بر اساس شماره پلاک تشخیص می‌دهد که این خودرو از کدام شهر یا کدام استان آمده است. بنابراین یکی از کاربردهای مهم سامانه‌ جامع پلاک‌خوان خودرو، ثبت زمان ورود و خروج خودروها به یک شهر مشخص است که از لحاظ جنبه‌های آماری بسیار کاربرد است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ابراهیمی یکی دیگر از کاربردهای سامانه‌ جامع پلاک‌خوان خودرو را استفاده در پارکینگ‌ها عنوان کرد و گفت: از این نرم‌افزار می‌توان در پارکینگ‌های عمومی استفاده کرد و براساس آن، زمان ورود و خروج، مدت زمان و هزینه توقف خودروها را محاسبه و در عین حال، امنیت پارکینگ‌های عمومی را نیز مدیریت کرد.

ارسال نظر