شناسه خبر : 41528

هدف‌گذاری اسقاط سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو‌ فرسوده

هدف‌گذاری اسقاط سالانه 500 هزار دستگاه خودرو‌ فرسوده

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از برنامه‌ریزی این ستاد برای اجرای برنامه هفتم و اسقاط سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مهران سالاریه در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده و انجمن صنفی مراکز اسقاط، اظهار داشت: هدف اصلی این ستاد برنامه‌ریزی و نوسازی ناوگان فرسوده کشور و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده  است. 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده افزود: بر اساس مصوبه مجلس سالانه باید 500 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شود که این رقم با روند فعلی اسقاط خودروهای فرسوده قابل تحقق نیست. 

سالاریه با بیان اینکه تفاهم‌نامه امروز یکی از گام‌های لازم در جهت شتاب گرفتن اسقاط خودروهای فرسوده است، بیان داشت: قطعاً انجمن اسقاط خودروهای فرسوده می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد که بر این اساس نیاز است ضمن اصلاح فرآیندها مشکلات این حوزه به صورت تخصصی بررسی و اصلاح شود.

وی اظهار داشت: انجام بازدیدهای ادواری از مراکز اسقاط، برخورد با تخلفات در این حوزه، ارائه پیشنهاد برای ارتقاء استانداردها، ارتقاء فناوری‌های حوزه اسقاط و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه مهمترین وظایف انجمن صنفی مراکز اسقاط است.

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده نیز در این مراسم با اشاره به تفاهم‌نامه امضاء شده ضمن تقدیر از فعالیت‌های ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: انجمن به عنوان بازوی نظارتی ستاد نوسازی از این پس وارد عرصه خواهد شد و بر عملکرد تمامی مراکز اسقاط نظارت خواهد کرد.

محمود مشهدی‌شریف یکی از مشکلات این حوزه را روند طولانی صدور گواهی اسقاط عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیشنهادهای ارائه شده این روند تسهیل شود. 

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اهداف برنامه هفتم در حوزه خودروهای فرسوده محقق می‌شود.

 

ارسال نظر