شناسه خبر : 44026

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد عملیاتی کارت اعتباری ایران کیش  ۴ درصد رشد کرد

درآمد عملیاتی کارت اعتباری ایران کیش  4 درصد رشد کرد

درآمد عملیاتی شرکت کارت اعتباری ایران کیش تا پایان شهریور سالجاری با ۴  درصد رشد به ۶۷۳ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این رقم در مقایسه با درآمد عملیاتی 647 میلیارد تومانی این شرکت در مدت مشابه سال ماقبل حدود 27 میلیارد تومان رشد داشته است. 

شرکت کارت اعتباری ایران کیش سال 82 تاسیس شد و از سال 93 اقدام به توسعه سبد محصولات و خدمات خود کرده است. 

سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش سال 90 با نماد رکیش و سرمایه 29 میلیارد تومانی در بورس عرضه شد و اکنون با سرمایه 700 میلیارد تومانی مشغول به فعالیت است.  

جایگاه این شرکت در شاخص مبلغ تراکنش دستگاه های کارتخوان در صنعت در شهریورماه سالجاری جایگاه ششم بوده است. 

شر کت ایران کیش در شهریور ماه سالجاری با سهم 9.97 درصدی از تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی(منصوبه ) در جایگاه پنجم قرار گرفته است. 

همچنین، براساس گزارش اقتصادی شهریور ماه 1402 شاپرک، این شرکت در رتبه هشتم در شاخص مبلغ تراکنش اینترنتی قرار گرفت. 

بازار بانکی و پرداخت الکترونیک در کشور، بازاری تقریبا نوظهور و نوپا است و هجوم شرکت های استارت آپی و فین تکی به عنوان رقیب، یکی از دغدغه های شرکت های فعال دراین حوزه است. 

دوریسک فعالین قدیمی این صنعت را تهدید می کند. 

یکی از ریسک هایی که شرکت های خدمات پرداخت با آن مواجه هستند ریسک افزایش قدرت استارت آپ های تامین کننده خدمات و محصولات جدید به دلیل ارائه خدمات خاص و منحصر به فرد آنان است. 

دومین ریسک، کاهش سهم بازار این شرکت ها در حوزه پایانه فروش، پرداخت های موبایلی و اینترنتی به دلیل عدم وجود تمایز میان خدمات ارائه شده است. 

مطابق بخشنامه جدید بانک مرکزی میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی از جمله تراکنش های خرید کارتی، اعلام مانده شاپرکی و اعلام صورتحساب شاپرکی، اصلاح و به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت ها ابلاغ شد.  

درحالیکه در یک دهه اخیر اصلاحی در نظام کارمزد رخ نداده بود وبا توجه به نوسانات اقتصادی  در کشور، بسیاری از شرکت های PSP خواستار اصلاح خدمات کارمزدی بودند که با اجرایی شدن این امر از 4 تیر ماه1402 ، می توان خوش بین بود که این اصلاح در بهبود فعالیت های شرکت های PSP موثر باشد. 

گزارش ها نشان می دهد که سود خالص رکیش تا پایان شهریور ماه سالجاری به مبلغ 12میلیارد تومان رسید. 

سود خالص هر سهم این شرکت نیز 17 ریال بوده است. 

تعداد ابزار کارتخوان منصوبه این شرکت در پایان دوره 9 ماهه منتهی به شهریور ماه سالجاری 1.072.572 واحد و نصب تعداد ابزار کارتخوان 127.052 و مبلغ تراکنش کارتخوان تجمیعی به رقم 766 هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

ارسال نظر